Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Dokumentär om eddie meduza 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Dokumentär om eddie meduza
vet inte om den kanske inte hör hemma här, men den var bra!

http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?prog ... el=2773449

9 maj 2009, 20:56
Medlem
Inlägg Re: Dokumentär om eddie meduza
Åh! Tack för tipset. Lyssnar genast. 8-)

10 maj 2009, 13:59
Medlem
Vad tyckte du om den?

Stackars Meduza med syskon, Kan inte ha varit lätt.

11 maj 2009, 19:42
Medlem
Qwerty skrev:
Vad tyckte du om den?

Stackars Meduza med syskon, Kan inte ha varit lätt.

Ganska bra. Kul att få höra honom prata seriöst.

Kunde varit mer tonvikt på hans genialitet. Någon av hans fruar eller vem det var, sade att det var "kvantitet och inte kvalitet", men nog var det en hel del texter som hade oerhört många dimensioner. Man liksom skrattar åt nya saker som man upptäcker trots att man lyssnat flera år.

När jag var tonåring och lite äldre var det mest lustigt med "fula ord" som provocerade konventionalisterna (jag avskydde att bli tillsagd "så gör man inte, skit i varför"), men nu hör jag sarkasmerna och ironin på ett hdjupare sätt, och hur genialiskt han har fått ihop sådant som ska låta som musikaliska misstag. Det är ingen klåpare som hela tiden får ihop det. Dålig på svenska var han verkligen inte heller.

Hade han haft en annan uppväxt, så hade han nog gjort mindre röv- och kukmusik och varit allmänt älskad som humoristisk artist.

Enligt mig så får han ihop texter lika bra som Owe Thörnqvist, Robert Gustafsson, Povel Ramel eller Robert Broberg. (De två sista är duktiga, men inte alls i min smak :? )

Jag har väldigt svårt att förstå varför folk avfärdar direkt, inte hör det smarta, "bara för att de ser en ritad kuk" LOL jag menar - bara för att de hör könsord och svärord. Ofta är det sådana som jag har mest svårt att kommunicera med. Ytliga och oerhört NT. Alla anledningar och förklaringar är "så är det", "så gör man inte".

Jag tror att Eddie Meduza hade något NPF (eller NPF-coctail), som ihop med kass uppväxt gjorde honom till den han var.

De personer som jag har träffat och som tycker att Eddie Meduza var genialisk och duktig och skicklig med språk och musik, har alla varit mer eller mindre aspiga. Andra som gillat honom har varit mer åt "kul att supa och svära".

12 maj 2009, 06:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.