Ny tråd Svara på tråd  [ 133 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Nästa
Glutta konst? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Glutta konst?
När bör man vara framme för att hinna till 12? Kan vi ta sällskap? Lokalsinnet är inte riktigt vad det borde. Jag kan vara framme 11:16 på Stockholm Central eller 10:55 på Cityterminalen (är det samma sak???). Jag lutar åt 11:16, för då behöver jag inte åka färrän en dryg timme senare än annars. Det gör stor skillnad för mig. Så... var skall vi träffas och när? Om Lush fortfarande ligger vid huvudentrén till centralstationen kan jag följa näsan dit. ;)

Och när är det rimligt att tänka sig att man kliva på ett tåg hem? Skall vi hem direkt efteråt eller är det bra att kunna vara flexibel? Och hur lång tid tar det att ta sig tillbaka till centralen?


6 januari 2012, 15:10
Medlem
Inlägg Re: Glutta konst?
Jag hade tänkt säga att vi kan träffas vid Liljevalchs och så får var och en ta sig dit bäst den vill, men då utgår jag återigen från mig själv som är van att hantera kartor etc...

Det är ungefär 3 km till Liljevalchs från centralstationen om man går närmaste vägen, så 11:16 blir nog lagom att börja promenera mot målet. Jag kommer in 10:50, så vi kan träffas på centralstationen om du känner dig vilsen. Annars finns det ju kartor ;)

Vi kan träffas utanför Centralstationens huvudentré, till exempel vid statyn som finns där.

Jag kommer att ta mig fram per fot.


6 januari 2012, 16:05
Medlem
Inlägg Re: Glutta konst?
Cityterminalen känner jag inte till några vidare detaljer om, men jag vet i alla fall att den ligger i samma byggnadskomplex som centralstationen. Det finns förbindelser mellan de två. Enligt hitta.se ligger cityterminalens huvudentré på Klarabergsviadukten 72, medan Centralstationens huvudentré ligger på Centralplan 1.


6 januari 2012, 16:10
Medlem
Inlägg Re: Glutta konst?
Incognita skrev:
Och när är det rimligt att tänka sig att man kliva på ett tåg hem? Skall vi hem direkt efteråt eller är det bra att kunna vara flexibel? Och hur lång tid tar det att ta sig tillbaka till centralen?


Liljevalchs stänger 17. Folk kan väl droppa av när behovet uppstår, men jag tror att du kan räkna med att det hela pågår åtminstone fram till 15-16. Det beror ju också hur pass engagerad du blir i konstverken. Vad folk hittar på efteråt är upp till var och en. Finns det några specifika önskemål? Min enda plan för egen del var att passa på att handla några grejer efteråt (beroende på öppettider). Det beror också på energinivåer etc...

:?

Jag är verkligen inte van att hantera stora grupper (det vill säga grupper bestående av fler än en person)...


6 januari 2012, 16:26
Medlem
Inlägg Re: Glutta konst?
Jag kommer från samma håll som ni så vi kan väl slå följe.
Till skillnad från Schubbe är jag van vid att lotsa runt på besvärliga människor som er två, dessutom hittar jag utmärkt.

Men.
Jag har svårt att passa tider så där får ni piska på lite så jag anländer i tid.

Edit: Oups! Glömde ett smurfsmiley efter andra meningen...
-----> :04:


6 januari 2012, 17:29
Medlem
Inlägg Re: Glutta konst?
Vad ska vi ha på oss?!

*viftar med händerna*


6 januari 2012, 19:15
Medlem
Inlägg Re: Glutta konst?
Du kommer väl också, Zombie?

Alla måste ha långklänning på sig. Det ser mest konstnärligt ut.


6 januari 2012, 19:38
Moderator
Inlägg Re: Glutta konst?
Jo, peppar peppar, bara jag kommer upp och så, sådär ett kvarts dygn tidigare än jag har vant mig vid.

Fast långklänningen är på lagning i Paris, får kanske komma i underkläderna.


6 januari 2012, 19:47
Medlem
Inlägg Re: Glutta konst?
Då får vi väl överge klänningsidén. Jag tänkte bara att vi skulle ge ett enhetligt intryck. :04:

Men försök att komma upp och kravla dig till Stockholm på något sätt.
Fast inte om det innebär alltför jävlig övervåld på dig själv förstås!


6 januari 2012, 20:00
Medlem
Inlägg Re: Glutta konst?
Basker och hornbågade glasögon.

CodeRedAlert skrev:
Jag kommer från samma håll som ni så vi kan väl slå följe.


OK.

CodeRedAlert skrev:
Jag har svårt att passa tider så där får ni piska på lite så jag anländer i tid.


Assume the position!


6 januari 2012, 22:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 133 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.