Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Shopoholic 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Shopoholic
Är det någon mer än mig som då och då blir lite av en Shopoholic?
Har fått tag på ett mysigt kreditkort och har nu väldigt dåligt samvete,
och atiraljer till ett nytt datorbygge....
och ett nytt mobiltbredbands abonemang....
och, och, och.....

4 januari 2012, 20:29
Moderator
Inlägg Re: Shopoholic
Jag är inte stolt över det, men jag har en sådan period just nu. Jag hittar en massa "fynd" överallt trots att kontot är tomt efter att jag förlustat mig genom att köpa alldeles för dyra julklappar. Jag har just köpt en löjligt billig resa till Turkiet, superchartrad och med en massa utflykter som ingår (berg och hav och termalbad, men inte värmebölja och turistsäsong), samt shoppat loss på Gudrun Sjödéns rea (det är ju ekologiskt; tack och lov var den dyraste varan jag beställde slut i sortimentet). Jag var nära att skicka iväg skandalöst stora orders till min bokklubb och Ellos (!) men hejdade mig tack-och-lov för att tänka över det hela (fast bikiniöverdelen som för en gångs skull finns i min storlek bara måste jag ju ha, och med en matchande underdel, och lite till som var så väldigt billigt). Det var även bra nära att jag gick lös på dyra silversmycken med bergskristaller, men jag lyckades behärska mig.
:oops:
Jag som avskyr konsumismen!

Gissa vem som inte tänker gå in i en mattbutik just nu!

5 januari 2012, 10:17
Medlem
och, okk okk okk akk, *ikk* ... MOTVILLIG och icke alls följsam, sällar jag mig tii de alltmer talrika skaror av olyckliga stjälar som inte tror på någon stjälavandring, som kanske fått för sig att allt som går att köpa sedan måste konsumeras,

själv påkommen med att allt jag sparade i gungan förlorades på karusellen :01:
(senaste fyndet en bok ... förutom ... och ... sen ... osv ... med ... julgodis ... byxor ... strumpor ... pålägg,syltor, m.m ... skor ... väckarklocka som var sååå liten och snygg och inte för att jag var i behov av den, bananer och choklad sån där choklad i tomtestaniol ... fickalmanacka ... fikon, dadlar och brända mandlar ... läsglasögon ... tvålar och showergel på Body Shop, ... julgranskulor av glas och en modern jävla julgransbelysning till halva priset av 699:- sek som drives med ett AAbatteri i varje ljus och som tänds med en liten fjärrkontroll, så liten att den måste förvaras på nyckelknippan för att inte slarvas bort, vilket kommer mig att ofelbart till att förlägga nycklarna på bordet, och följdriktigt krossa mina speglar i minst sju års tid för att olyckorna skall manifestera min köpklåda som i brist på fungerande synapser och kollapsade dopaminreceptorer inte lyss till min thalamus som länge signalerat *ERROR* *ERROR* *ERROR* :oops:

Mvh /db

5 januari 2012, 15:39
Medlem
@Incognita: Du måste bara kolla här :D http://www.carpetvista.se/

@dygdig barbar: Julgransbelysningen var underbar!! :lol:

Det är skönt att inte vara ensam om galenskapen ;)

5 januari 2012, 20:40
Moderator
Nix, där tänker jag inte titta. Och jag avbokade månadsboken och beställde inte några andra böcker alls. Puh! Det är ju ändå snart bokrea. Och jag skall decimera den där ellosordern riktigt kraftigt innan den kommer iväg. De verkar inte ha något miljötänk alls, och förmodligen ingen koll på arbetsförhållanden.

Däremot har jag köpt alldeles för mycket på Life. Jag måste vara en av deras allra bästa kunder. :?

Och ja, det är skönt att vara i gott sällskap.

6 januari 2012, 14:34
Medlem
Du är iaf klok nog att avbeställa, jag kan inte vänta på att paketen ska komma, som på julafton fast bättre!
Sedan slutar det med att jag och hunden får dela på en säck hundmat :D .

6 januari 2012, 18:05
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Det där låter himla trevligt.

Du pratade om veterinären när du hade bippo-skov, så man misstänkte det värsta.

6 januari 2012, 18:24
Medlem
Ufo skrev:
Ron Jeremy skrev:
Det där låter himla trevligt.

Du pratade om veterinären när du hade bippo-skov, så man misstänkte det värsta.

:lol: :lol: :lol:

6 januari 2012, 18:46
Medlem
Fan, nu har jag suttit och beställt böcker igen, har ju redan säkert 50 jag inte
läst än, men det är för svårt att motstå, att klicka på knappen KÖP och sedan
vänta på paketen.
Fick idag hem ett 17 kilos datorchassi, och moderkort, detta måste gömmas och
sedan bytas ut mot det gamla, om jag avslöjas väntar medeltida förhör och
bestraffning.Bild

12 januari 2012, 19:21
Medlem
Fan, gnager på fingrarna för att inte köpa Sony Xperia S 1:- 24 mån. bindningstid.
oooooooooooohhh!!! vill trycka på köpknappen men ska inte!!!Bild

17 februari 2012, 19:03
Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.