Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Har det här forumet blivit bättre på sistone?
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: Har det här forumet blivit bättre på sistone?
Så om jag blir mördad, då är det inte mord, eftersom jag inte anmälde det efteråt?
|
3 november 2011, 06:16 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Bokstavstolkning när den är som bäst
|
3 november 2011, 17:38 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Vadå, det är ju exakt vad du skrev men för ett annat brott...
|
4 november 2011, 02:06 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Men snälla Yetin, fanns det något över huvudtaget som hindrade dig att göra en polisanmälan?
|
4 november 2011, 03:28 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Svarar i nallens favoritämne här, där det är on topic: nallen, personligen tycker jag du är ett riktigt djävla svin med ditt sätt att snacka skit om folk bakom deras ryggar och utan en synbar tanke på hur de kan ta det när de upptäcker det, i stället för att som jag nu åtminstone länka från en tråd där de deltar. Ändå har jag som moderator hållit mig i skinnet och avstått från att ingripa. Sedan finns det fall (förevarna eller tänkbara) där vi anser oss måsta ingripa för att inte någon person och/eller hela forumet ska bli mer än lovligt lidande. Klart att det till en del blir bedömningsfrågor och att man kan beskriva bedömningsfrågor som sluttande plan. För oss som inte har en strikt laissez-faire-syn på forumdriften, med de begränsningar som då visar sig på Flashback och visade sig på ett ödesdigert sätt här när de flesta aktiva röstade med fötterna och stack härifrån, är det något man får ta om man vill leva och låta leva – och inte bara får ta, utan får ta som en nödvändig förutsättning. Finns gott om analogier mellan det och din samhällssyn, där jag också rent personligt kan beskriva dig som ett riktigt djävla svin. Ville bara tala om det. Kan också tala om att jag ser fler sidor hos dig och att jag sammanvägt tycker bra om dig. Men ändå.
|
5 januari 2012, 17:56 |
|
|
Debbido
Medlem
|
Tack ska du ha Zombie! Du är godheten personifierad! Men sådana som du är dessvärre ovanliga... Om majoriteten tycker att jag bör lämna detta forum för att jag är en "ren idiot", "idiokärring" och "flumkärring" så gör jag förstås det. Mitt liv går inte ut på att förstöra andras trevnad. Ni får säga hur ni vill ha det. Jag har för mig att Du Nallen är kristen? Nå, oavsett vad du nu är så hittade jag ett fint bibelord av Paulus i Galaterbrevet 5:13, 15. Galaterna var otroligt stökiga och grälsjuka. Paulus slet sitt hår och försökte på alla sätt få dem att lugna ned sig. Dessa ord tycker jag kan ha värde också för den som är befinner sig på detta forum: "BARA DEN SOM ÄLSKAR ÄR VERKLIGEN FRI!
Kära bröder, ni har fått frihet - inte frihet att göra vad ni vill, utan frihet att älska och tjäna (hjälpa, trösta) varandra. MEN - om ni är kritiska och sårar varandra i stället för att visa kärlek, så var på er vakt så att ni inte alldeles utplånar varandra. (t ex Aspieforum)Jag ber dig Nallen om förlåtelse för att jag i den korta personliga kontakt vi hade inte kunde leva upp till dina förväntningar. Ingen är fullkomlig. Jag tror du mår bättre av att förlåta mig än av att hata mig. Hat har en stor förmåga att binda oss och göra oss ensamma och olyckliga. Jag önskar dig allt gott! Om jag lämnar forumet för att du ska ha en plats i världen där du känner dig hemma, så gör jag nog det. Ska känna efter inom mig. Utan all ironi: Jag sänder dig det lilla ljus jag har.
|
6 januari 2012, 01:38 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Kära Debbido, jag skulle önska att du stannar. Gnället får stå för nallen. Mig veterligen är han den enda som uttryckt sig negativt överhuvudtaget, och du är knappast ensam om att vara föremål för nallens förakt. Och om detta är en plats där han känner sig hemma, är det då verkligen ingenting som framgår. Här är ju allt som skrivs "blaj" enligt honom, så han kan nog undvara forumet om han inte kan tänka sig att dela det med andra människor.
För övrigt instämmer jag med Zombie.
|
6 januari 2012, 14:18 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Godheten personifierad tror jag du kommer närmare än jag, Debbido.... Litet censurerar man ju på nätet. Fast även som vanlig tvivelaktig typ kan man ju försöka... Med risk att låta som ett eko: bara att hålla med. Kanske skulle jag ha uttryckt mig litet mindre drastiskt, men i sak så.
|
6 januari 2012, 15:18 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Det finns ett begrepp för att benämna det där "haters" Finns massor av skämtbilder om såna personer. /Dock ser jag inte det roliga, men det kanske någon kan förklara för mig?
|
6 januari 2012, 15:43 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
|
7 januari 2012, 01:33 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|