Ny tråd Svara på tråd  [ 133 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Nästa
Glutta konst? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Glutta konst?
:?


5 januari 2012, 17:39
Medlem
Inlägg Re: Glutta konst?
Incognita skrev:
Om det är det här Blå porten http://blaporten.com/oppettider.html, och det måste det väl vara, ligger varmrätterna på priser från 98kr för soppa eller runt 100 kr för en quiche (?) till uppemot en 150kr, enligt en Jonas som svarade i telefon där alldeles nyss.


:D

Jaså, kan man ringa till folk också? Det underlättar ju :04: Tack för det.

Quiche är förresten en sorts paj: pajbotten, matig fyllning och äggstanning (om det var det ditt frågetecken undrade).

Då säger vi lördag den 7 februari klockan 12 utanför Liljevalchs huvudentré.

Program
12-14: helveteskonst
14-15: mat på Blå Porten
15-17: helveteskonst


5 januari 2012, 19:01
Medlem
Inlägg Re: Glutta konst?
Det är ju för faen i övermorgon!
:?

Vad säger ni om söndagen?


5 januari 2012, 20:07
Moderator
Inlägg Re: Glutta konst?
Känns nästan som en bättre startsträcka för mig med. Förskjuta programmet 24 timmar alltså. Eller 25 eller 26... nåja.
Om de andra kan då, och så vidare?


5 januari 2012, 20:22
Medlem
Inlägg Re: Glutta konst?
Söndag fungerar för mig också.

Programalternativ 2

13-14:30: helvete
14:30-15:30: mat
15:30-17:00: helvete

Starttid 13 är absolut senast. Synd att de inte har kvällsöppet.


5 januari 2012, 21:13
Moderator
Inlägg Re: Glutta konst?
Oj då. Det fanns en anledning till min pyttestil. Jag inser också att det blir tajt om vi samlas senare än 12.


5 januari 2012, 21:24
Medlem
Inlägg Re: Glutta konst?
Nu utgår jag från mig själv: Jag kan lätt ägna en heldag på Liljevalchs. Det är dock inte säkert att alla är som jag...

Om vi startar 12, då har vi lite marginal för oförutsedda händelser och intressanta samtal (till exempel under lunchen).

13 kanske fungerar också: Ungefär 3 timmar konst och 1 timme mat (ja, för vi människor är ju egentligen maskiner).

Eller så blir det så att folk börjar stampa otåligt efter 1 timme och jag har bara hunnit halvvägs.


5 januari 2012, 21:53
Moderator
Inlägg Re: Glutta konst?
Söndag är nog bäst för mig också, och jag är långsam. En heldag på samma ställe är perfekt. Annars känns det som att jag har glömt kvar halva mig någonstans. Jag måste ju hinna processa intrycken.

Jag visste att det var matpaj med äggstanning (som t.ex. Quiche Lorraine), men dels var jag lite osäker på stavningen, dels pratade han så snabbt och med en massa buller i bakgrunden, och dels undrade jag varför han inte bara sade "paj".

12 låter bra, men det för mig beror det på hur det går med tåg/bussar och så. Skall kolla upp Swebus (strax). Och så är jag usel på att passa tider. Men på söndagen kanske jag möjligen skulle kunna få skjuts till stationen om jag har tur.


6 januari 2012, 14:11
Medlem
Inlägg Re: Glutta konst?
Skillnaden melan quiche och paj är att fyllningen är otäckt respektive täckt av, respektive inte av, till exempel ett degskal. Jag tror inte att svenskan har något ord för otäckta pajliknande maträtter, så för den som vill understryka att pajen (pajoiden :lol: ) är otäckt kan "quiche" vara ett användbart ord. Att säga "otäckt paj" kan ge upphov till missförstånd ;)

Inte för att jag tror att "Jonas" tänkte allt det när han svarade i telefon... :04: eller att de som kallat det som serveras för "quiche" i menyn inte oreflekterat bara tagit det franska(?) ordet.

Själv kan jag nog kalla det mesta för paj, medan "quiche" är ett förhållandevis nytt inlån (från franskan?).


6 januari 2012, 14:27
Medlem
Inlägg Re: Glutta konst?
Då spikar vi söndagen den 8 januari.


6 januari 2012, 14:32
Ny tråd Svara på tråd  [ 133 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron