Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 94  Nästa
Endast tomten är vaken... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Önskar jag kunde göra finkultur-som-ingen-annan-än-vänsterkoftorna-vill-ha-(enligt den numera tongivande ultrahögern; det jag växte upp med var ju annars att det bara var högern som ville ha fzzznkyltyyyren)för-att-stajla-med-och-pressa-hederliga-skattebetalare-på-pengar-för med den där lättheten som Cyriak verkar ha.


3 januari 2012, 05:29
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Äta eller sova? Sova!


4 januari 2012, 04:07
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Zombie skrev:
Önskar jag kunde göra finkultur-som-ingen-annan-än-vänsterkoftorna-vill-ha-(enligt den numera tongivande ultrahögern; det jag växte upp med var ju annars att det bara var högern som ville ha fzzznkyltyyyren)för-att-stajla-med-och-pressa-hederliga-skattebetalare-på-pengar-för med den där lättheten som Cyriak verkar ha.


+1


4 januari 2012, 04:07
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Vaken igen.
Har tittat på Kronjuvelerna.
Axolotl hatade det - CodeRedAlert älskade det.

:05: .................... :08:


Vad tycker ni?
http://svtplay.se/v/2664362/kronjuvelerna/del_1_av_3?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2667373/sb,p173145,1,f,-1


5 januari 2012, 04:31
Moderator
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Jag försökte titta på första avsnittet, för jag trodde att jag skulle gilla det, men lyckades inte koncentrera mig på TV:n. Kanske var det bara fel tajming.


5 januari 2012, 08:44
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
CodeRedAlert skrev:
Vaken igen.
Har tittat på Kronjuvelerna.
Axolotl hatade det - CodeRedAlert älskade det.
Min första tanke var: Varför vara elak mot sin sambo?
Men sedan kopplade jag att du inte pratade om kronjuvelerna :ugeek:


5 januari 2012, 12:12
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Incognita skrev:
Jag försökte titta på första avsnittet, för jag trodde att jag skulle gilla det, men lyckades inte koncentrera mig på TV:n. Kanske var det bara fel tajming.

Vi stängde också av efter knappt några minuter första gången, den var så teatralisk och jobbig.
Men andra försöket gick bättre, den blev helt underbar sedan - sagolik, vacker och drömsk. Bättre för varje avsnitt.

Axolotl erkände att han också gillade den fast slutet var för sliskigt för hans smak.
Jag däremot grät. :roll:


5 januari 2012, 17:09
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Ufo skrev:
Min första tanke var: Varför vara elak mot sin sambo?
Men sedan kopplade jag att du inte pratade om kronjuvelerna :ugeek:

Är det elakt att titta på dem?

:10:


5 januari 2012, 17:38
Moderator
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Kanske att länka till en bild på dem (om det nu var vad Ufo trodde) och fråga vad som tycks?


5 januari 2012, 18:08
Moderator
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Börjat se Kronjuvelerna, få se hur långt koncentrationsförmågan räcker. Hade sett någon trailer där den verkade som ännu en deckarserie, och sådana går det ju tretton på dussinet av den här veckan, så nu får jag se vad Kodens tips var värt. :P

Men i de minuter jag har hunnit med verkar åtminstone finnas mer poesi och vackrare miljöer än i verkligheten. Varför i helvete är det alltid så, jag blir galen. Fast varför gjorde de inte Fernandez Fernandez (vad heter karln i förnamn, Fernandez är ett efternamn?) till Fernandos Fernandopoulos när han ändå låter så?


6 januari 2012, 17:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 94  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron