Ny tråd Svara på tråd  [ 51 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Varför skriver ni bara i trista trådar? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Varför skriver ni bara i trista trådar?
Sanive skrev:
Ni tolkar tamejfan allting som "aspigt". Säger väl en del om hur vettigt asperger syndrom är som diagnos I vardaglig benämning.
Schueberird skrev:
Ufo skrev:
Schueberird skrev:

Nu tolkar du bokstavligt; det är lite aspigt.
Ok du måste påpeka det, det är lite aspigt.

:04:

Saatana Jumalavittun aspergalaiset, ni är ju fan värre än på Aspergerforum. :01:

4 januari 2012, 23:18
Medlem
Zombie skrev:
Saatana jumalavittun aspergalaiset, ni är ju fan värre än på Aspergerforum. :01:

Nu var du typiskt aspig :P

4 januari 2012, 23:20
Medlem
Nallen: Du undrar varför vi bara skriver i trista trådar.

Du kan ju också fundera på hur roliga, upplyftande, spirituella och mysiga dina egna trådar eller inlägg är. Lite självrannsakan är aldrig fel.

4 januari 2012, 23:54
Moderator
Sanive skrev:
Det här forumet skapades vad jag förstått för att komma undan moderationen på aspergerforum.

Nja, riktigt så enkelt var det väl inte (se Ufos länk ovan).

Sanive, fortsättningsvis, skrev:
Det har attraherat människor som inte ansetts tillräckligt fina för ett normalt forum. Bespottade och hatade människor som inte har någon annan stans att gå. Det är ädelt. Det är inte bara aspergare som hamnar i en sådan situation, 'sall I'm saying. (Rikta er inte bara till aspergare. Rekrytera medlemmar även från annat håll än aspergerforum.)

Det här tycker jag är viktigt. Inte för att jag finner klientelet här så hopplöst odrägligt (inte alls faktiskt), men jag tror principiellt inte på att utesluta människor. (Jag hoppas bara att man inte diskvalificeras om man inte är tillräckligt socialt osmidig, bespottad och hatad, utan har någon annanstans att gå. Vi har väl utrymme för personlig utveckling? Måste vi vara bespottade hela livet för att få umgås här?)

Och vad gäller bredare rekrytering tycker jag definitivt att det är värt en rejäl brainstorming. Hur skulle vi kunna gå tillväga?

Sedan tycker jag förstås generellt att det är mer produktivt att själv bidra med det som man anser saknas än att klaga på dess frånvaro.

5 januari 2012, 12:20
Medlem
Incognita skrev:
Och vad gäller bredare rekrytering tycker jag definitivt att det är värt en rejäl brainstorming. Hur skulle vi kunna gå tillväga?

Mm, det är ju rätt folktomt här... Och Aspergerdiagnosen ska försvinna...

5 januari 2012, 15:24
Medlem
sugmundfreud skrev:
Mm, det är ju rätt folktomt här... Och Aspergerdiagnosen ska försvinna...
Du har en logik som får en att bara :08: :08: :08:

5 januari 2012, 15:54
Medlem
Zombie skrev:
Saatana Jumalavittun aspergalaiset, ni är ju fan värre än på Aspergerforum. :01:

6 januari 2012, 03:30
Medlem
Det står väl på Google att där här forumet är av och FÖR aspisar? Det där sista är utestängande. Det är bättre att indikera att ALLA är välkomna och kan ta del av aspisarnas visdom, eller va?

De kommer säkert att stanna här när de upptäcker hur kärleksfulla vi är!

:08: :08: :08:

6 januari 2012, 03:38
Medlem
Debbido skrev:
Det står väl på Google att där här forumet.......

Den korrekta raden i <meta name="description" content="">-taggen lyder
Citera:
Diskussionsforumet av aspies för aspies. Har du en anknytning till Asperger på något sätt så är du härtligt välkommen att delta i diskussionerna i vårt bästaste forum. Hest i test.

6 januari 2012, 03:54
Moderator
Debbido skrev:
Det står väl på Google att där här forumet är av och FÖR aspisar? Det där sista är utestängande. Det är bättre att indikera att ALLA är välkomna och kan ta del av aspisarnas visdom, eller va?

De kommer säkert att stanna här när de upptäcker hur kärleksfulla vi är!

:08: :08: :08:

Bra poäng.

6 januari 2012, 14:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 51 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.