Re: Varför skriver ni bara i trista trådar?
Moderator:
Vad vill du ha på forumet då, till skillnad från nu? Ämnen? Tonfall? Struktur?...
Hur då koppling med Aspergerforum? På den tid du var aktivare här var det hela trådar där folk bara avreagerade sig på Aspergerforums ledning, och de tenderade att vara de aktivaste; nu är det ett tag sedan, och det ser jag som ett självständighetstecken. Å andra sidan, med den hårda flashbackliknande stämning som rådde på den tiden var det många som slutade skriva efter ett tag och inte har kommit tillbaka sedan dess. Å tredje sidan, enligt mitt subjektiva intryck, var aktivitetsnivån lägre då, fast "kärntruppen" av de aktivaste medlemmarna är mindre nu.
Det betyder att vi få som är aktivast nu sätter en starkare prägel på forumet än de fler och mer passiva som var aktivast då. Fast vi är å andra sidan mindre benägna att skriva om Aspergerforum hela tiden. Men hursomhelst, vad ska vi göra åt det? Skriva mindre och hoppas en lägre aktivitetsnivå kan
locka folk den här gången? Andra förslag?
Kopplingen till Asperger: Forumet startades som ett forum för aspergare, vilket också framgår av namnet (oförändrat sedan starten). Enligt mitt, återigen subjektiva, intryck har vi rätt få och passiva trådar som har direkt med Aspergers syndrom att göra jämfört med till exempel Aspergerforum. På vilket sätt menar du att vi hindras av kopplingen till Aspergers syndrom och vad borde vi göra åt den?
------------------------------------------------
Där jag skriver "mitt subjektiva intryck" är jag givetvis medveten om att jag kan bli slagen på fingrarna av någon som har bättre minne eller har räknat. Även det övriga är mina åsikter som person och självfallet diskuterbara.
Överskriften "moderator" betyder att eftersom jag har större makt över sådana här saker än en vanlig medlem anser jag mig också ha större ansvar att lyssna på klagomål och försöka göra något åt dem.