Ny tråd Svara på tråd  [ 61 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Vegetarisk mat 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vegetarisk mat
Timeless, som man ropar får man svar. Du är ofta spydig eller hånfull och det kan yttra sig i precis den där sortens frågor. Det är möjligt att det är "sådan du är", men du får också finna dig i att andra är som de är och blir osäkra på tolkningen.

Din anklagelse för kriminellt "hittepå" är just precis skitsnack, om inte förtal. Jag skrev "jag misstänker"; missar man det får man skylla sig själv.

29 december 2011, 16:48
Moderator
Det där med "ursäkter" visar också på bristande fattningsförmåga (av för mycket eller för litet kött?). Det jag skrev är en viktig upplysning till veg(etari)aner, som enligt min erfarenhet inte brukar veta om sådant. Viktig inte minst för att de måste justera sin ideologi och problematisera sina etiska frågor om de vill anpassa sig till verkligheten. Sådant är bökigt vad det än gäller och något många hellre tar på sig skygglappar än gör.

Den mer personliga frågan tänker jag inte besvara. Jag har utsatt mig nog med det jag redan har skrivit.

29 december 2011, 17:05
Medlem
Popcorn är helt vegetariska :mrgreen:

29 december 2011, 17:08
Medlem
Schueberird skrev:

Om man inte poppar dem i tex grisfett!

29 december 2011, 17:10
Medlem
Zombie:
"justera sin ideologi och problematisera sina etiska frågor" - den var bra. Jag nominerar dig härmed till årets köttätare. :04:

Nej, jag skiter faktiskt i dina fördomar. Det borde du veta däremot.

29 december 2011, 17:15
Moderator
Savanten Svante skrev:
Schueberird skrev:

Och om alla spår av de djur som bodde på och i majskornen har försvunnit i bearbetningsprocessen. Hur ligger det till med det? Majsflarnen i mina frukostflingor innehåller ofta hål som ser ut just som det brukar där en insekt eller larv har ätit... Och om inga små nya har kommit till...

29 december 2011, 17:20
Medlem
Savanten Svante skrev:
Schueberird skrev:

grisfett Bild

Alla vet väl att man poppar dem i smör.

29 december 2011, 17:22
Moderator
Timeless skrev:
Nej, jag skiter faktiskt i dina fördomar. Det borde du veta däremot.
Okej, då skiter jag i att ta dig på allvar. Men vill du ha en chans på den fronten kan du räkna upp mina fördomar få se vad som ligger i din bedömning.

29 december 2011, 17:24
Medlem
Savanten Svante skrev:
Schueberird skrev:

Om man poppar dem i margarin, då kan de till och med ses som veganska.

För övrigt tror jag det är få som faktiskt poppar popcorn i grisfett.

29 december 2011, 17:34
Moderator
Jag brukar poppa dem i olja. Det går så bra så.

29 december 2011, 17:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 61 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.