Ny tråd Svara på tråd  [ 952 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 96  Nästa
Musiktråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Spelet som förändrade livet för många europeiska spelare födda i början på 80-talet då det var ett av de första japanska rpg som släpptes till SNES i Europa i början av 90-talet. Kanske pågrund av detta ett spel mer älskat i Europa än i Japan. Man kan fråga nästan vem som helst så har de fina minnen till detta spel. Spelade själv om det kring jul 2010 och magin fanns fortfarande där. Känslan från barndomen var stark.

Vissa påstår att J-RPG genren varit på utdöende länge eftersom den inte förnyat sig nämnvärt samtidigt som de som var barn under storhetstiden på 90-talet mognat och vill ha mer av ett spel (tur för mig då att jag inte mognar). Detta spel är dock ett av de allra heligaste från just den tid när genren stod på topp och allt kändes nytt. Lite av ett legendariskt spel.

Denna melodi ger en ledtråd till hur episkt det var att som 11-åring som precis lärt sig tillräckligt med engelska för att förstå den övergripande dialogen flyga på en drake mot en dramatisk horisont i ett brådskande ärende, nämligen att i elfte timmen rädda världen undan undergång. När jag tänker på vad som gör världen vacker och livet värt att leva så tänker jag på den kreativitet som skapade mästerverk som detta med begränsade medel innan teknologin var vad den är idag.



23 oktober 2011, 23:57
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden


28 oktober 2011, 15:19
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Du har lyssnat mer på Idolbarnens klipp fler gånger än vad deras mammor har gjort det. :|


28 oktober 2011, 22:41
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Flera artister, men bara en enda låt:





Originalet tappade jag bort på vägen...


2 november 2011, 14:56
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Doktor Kosmos blir aldrig gammalt.



7 november 2011, 00:37
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
En låt om världens största maskin



Katherine McAlpine har gjort några fler låtar: http://www.katemcalpine.com/scirap.html


17 december 2011, 08:04
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Gangstafysikrap med MC Hawking:



Det finns ganska mycket science-rap på youtube...


17 december 2011, 08:14
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Det är aldrig fel med Laibach


Fast, egentligen skulle jag ju ha lite tüsk disciplinsynth... passande för årstiden


25 december 2011, 01:11
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Rysk arg nu-metal



30 januari 2012, 03:30
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Ska jag dansa till den här behöver jag en lång purpurröd sidensjal.


2 februari 2012, 01:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 952 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 96  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron