Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
nallen
Medlem
|
Re: Vad har du gjort idag?
Blivit blåst på knappt tre timmar av SJ och spårvägen. Skitväder!
|
10 december 2011, 00:14 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Beskådat någon aslags översvämning utanför balkongen. Tur att jag bor på betryggande avstånd från havet.
|
10 december 2011, 03:45 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
S.s..s...sssovit.
|
10 december 2011, 20:12 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Lämnat barn till skolan, åkt hem och sovit, varit till vårdcentralen, hämtat ena barnet till tandläkaren, inhandlat luciaklänning, hämtat andra barnet, bakat pepparkakor, ätit, läst på om anknytningsteorin, beställt en bok i samma ämne (Den mörka hemligheten - Egil Linge & Dan Josefsson) och nu tuggar jag tuggummi.
En dag som försvinner som alla andra.
|
12 december 2011, 23:28 |
|
|
Debbido
Medlem
|
Jag har åkt moped i stormbyar och hagelliknande regn. Aj! Det gjorde ont. Var rädd för att välta och orolig för den storm som är på väg in, igen. Uddevalla har redan drabbats så hårt flera ggr. Leran är mättad av vatten. Många affärer ödelagda. Undrar om hela skiten glider ut i havet snart? Jag var tvungen att åka moppe för att jag skulle ta en massa cortisonsprutor i benleder. Efter det ska man helst inte ta ett steg. Moppen hade jag utanför sjukhusdörren. Jag bad som vanligt om en spatel att ha i munnen. Den biter jag hårt på i stället för att skrika, när vätskan sprutas in i redan överfyllda leder. Det liksom exploderar i leden. Jag har Sveriges bästa reumatolog och det är en glädje att få träffa honom under vilka vidriga omständigheter som helst! Han tog sig tid att diskutera min sömnlöshet och komma med nya förslag på lösningar. B l a skulle han jaga en ny sömnmedicin som finns i USA och som är på väg till Sverige. Akupunktur mot sömnlöshet var på tapeten. Och en värktablett man bli sömnig av fick jag. Jag lyckades ta mig hem utan att välta. Nu sitter jag trygg i mitt betonghem på toppen av ett berg, på berggrund. Må stormarna och havet rasa!
|
13 december 2011, 22:02 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Lagat en fantastisk bouillabaisse, om jag får säga det själv.
Faktiskt njutit av att vakna tidigt.
|
14 december 2011, 03:03 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Mmmm.... bouillabaisse Idag har jag hållt mig vaken, varit mosig i huvudet, ätit ordentlig frukost, pratat med en person, promenerat, sett på youtubesnuttar om anläggningsmaskiner såsom frontlastare och dylikt, skrivit på forum, byggt i DromEd, sovit, ätit middag, uträttat kroppsliga behov, raljerat på forum, gått korta sträckor i lägenheten, haft saker i byxfickorna, duschat, bytt kläder, blivit regnad på och kämpat en aning i sidvind. Det var nog allt. Edit: Nej, förresten, jag har hostat, harklat mig och borstat tänderna också.
|
14 december 2011, 03:14 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Men usch så vidrigt ont det måste göra! Själv har jag fått se en hel lågstadieskola framföra luciasånger, sovit, returnerat en overall som var för obekväm (det ante mig - förbannade underbara aspergerbarn ), ätit, kraschat i säng, sovit, gått upp igen och datat. "Missade" ett samtal också. Vägrar att svara i telefon för tillfället. Ring någon annan.
|
14 december 2011, 04:34 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Jaha. Intet nytt under molnen idag heller. Sovit hela dagen.
Fast med en ny känsla i kroppen - något piggare nu när jag äntligen kom upp. Tack stilnoct för inatt.
|
15 december 2011, 16:09 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Den här dagen har jag vigt åt att göra saker som jag har skjutit upp alldeles för länge (trååååkiga saker, så jag tänker inte terrorisera er med några detaljer - särskilt inte nu när jag äntligen slipper tänka på dem). Det gick faktiskt riktigt bra. Vilken lättnad att bli av med så många ständiga dåliga samveten! Det finns uppskjutna saker kvar nog för ett antal sådana dagar, så det var ju bra att det här första tillfället blev så lyckosamt. Det har faktiskt t.o.m. varit en rolig dag. Tänk att sluta en arbetsdag med en känsla av att ha avslutat saker istället för allmän förvirring och en massa lösa trådar! Och att vara nöjd med sitt dagsverke utan att ha maratonskrivit och offrat sömn och andra basala behov! Jag kan inte ens påminna mig om att ha varit med om det förut.
|
15 december 2011, 22:50 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|