Det kanske var det som höll på att hända mig för ett antal veckor sedan, fast av en helt annan anledning
(som jag minns det var det inte av hänförelse eller annan stark sinnesrörelse för något objekt)
som förgicks av sömnbrist och en för låg seratonin-nivå då jag lagt "antidepp medicinen" på hyllan ett par veckor tidigare
(*ryser* när jag nu erinrar mig händelserna)
och de kroppsliga vanföreställningarna överväldigade mig på hemvägen av hundens och min dagliga långpromenad, en känsla av att någon tagit ett stadigt tag om mina fotknölar och nu drog i mig så att fötterna kändes som om de befann sig en decimeter under marknivån ... jag fortsatte knalla på då vi hade drygt tre km kvar innan vi skulle vara hemma igen.
Hmm minns hur jag kollade om omgivningen lagt märke till min belägenhet, tyckte det var svårt att dölja smärtan i benmusklerna då jag gjorde vad jag kunde för att gå "på" markytan
vet att jag kände försiktigt på lårmusklerna som nu var stenhårda och låsta i kramp, tror mig aldrig känt upplevt något liknande
det var bara att knalla på, väl hemma igen gav jag först hunden mat för att sen lägga mig, somnade omgående och vaknade inte en enda gång på c:a tio timmar trots att som jag minns det, att det var en sömn med ett oavbrutet drömmande om allsköns "gujjamujja"
Vaknade mitt i natten och tog ut hunden på en nattpromenad, kände mig trygg med att hunden åtminstone var som vanligt och tycktes känna igen sin husse som om inget "ovanligt" var å' färde, vet att jag kände mig hyfsat utvilad och klar
i knoppen men led av värk från midjan och neråt, träningsvärk? Vet ej, musklerna hade ju mjuknat men samtliga leder kändes osmort torra, jag funderade på om det kunde/skulle bli värre om det fanns risk för en psykos, om det var en psykos, om jag visste vad en psykos är, om jag måste börja om med "antideppet", hade ju läst "Fass" och lite andra "siter" om utsättningsproblem.
Skulle jag nu inte komma undan iaf, skulle jäklarna nu komma från underjorden den här gången ??? Kände en absolut och nykter samhörighet med våra förfäder och deras mödrar ... tänkte på Strömkarlen
Näcken
Bäckahästen,
folktrons alla Vittror,Maror,Huldror,Skogsrån, Älvor, Tomtar&Troll, Bortbytingar, Knytt&Oknytt, m.fl. blev även nyfiken om jag ovetandes gluntat på Pandoras "Ask"... lite nöjd ändå med att sådär på morgonkvisten kunna relatera till de många "galningarna" som på grund av en dålig anknytning inte längre dög att anknyta till något större sammanhang, men som jag ändå lyckats städa något "litet" på "loftet" och som jag lovade mig själv att också mocka i stallet ett "litet tag då och då", om inte annat så, så för de förrymda hästarnas skull ...
db
Själv inte upplevt "stark" ångest vid solnedgång
Mest som missmod över att inte vara riktigt klar med "dagen" i dag heller
db
Däremot blir jag hänförd av konst, t.ex ett stort behov av att sova om jag koncentrerar mig på ett musikstycke, klarar inte rockkonserter "live", går i gång på ett märkligt vis på konstutställningar m.m. Naturupplevelser kan få mig glömma att andas ...
db