Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Min favorit film 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Min favorit film
DIProgan skrev:
Groundhog Day, långt djupare än vad en del tänker sig och ändå en massa humor. En av väldigt få filmer jag alls sett om och dessutom många ggr.

Ja. Ett mästerverk som går att se flera gånger.

30 november 2011, 19:31
Medlem
En film till jag rekomenderar är "Delikatessen" underbar absurd film :D !

2 december 2011, 21:45
Medlem
Fyller på med fler filmer, "The phantom of the opera" härlig musik och kostymer!
Den här tittar jag helst på själv då den hmmm.... berör mig :oops: .
Mina jaktkompisar uppskattar den inte ;)

Suverän scen!!

8 december 2011, 22:10
Medlem
Har just sett Lars von Triers senaste film Melancholia, den var, bra...... har liksom inte
landat än. Se den det är mer känslor än handling, försök skita i handlingen bara känn efter.

9 december 2011, 22:59
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Har just sett Lars von Triers senaste film Melancholia, den var, bra...... har liksom inte
landat än. Se den det är mer känslor än handling, försök skita i handlingen bara känn efter.

Von Trier är ju en jävel på att göra filmer, Melancholia har jag inte sett dock. Ska nog ladda ner den snart efter mina tentor. Såg nyligen igenom hela Riket 1 och 2, tänk att så bra grejer gått på TV...

På senare tid har jag också återupptäckt David Cronenbergs tidiga filmer, flugan är nog den jag gillar mest.

10 december 2011, 02:02
Medlem
Cronenberg är bra, särskilt hans organiskt pulserande skräckvisioner som till exempel "Naked Lunch" (som förresten är en filmatisering av William Burroughs roman med samma namn (om jag inte minns fel)). Von Trier vill jag se mer av, men de jag har sett hittills har jag gillat.

10 december 2011, 02:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Som gäst saknar du privilegier.