Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 94  Nästa
Endast tomten är vaken... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
CodeRedAlert skrev:
Nattens åtta glas.
Är det någon sorts högintellektuell metafor som jag inte har kännedom om? Varande mer lågintellektuell.

Och hur gick det här till nu igen?!
Förbaskat också.
:(

Sesså, inte bli sömnlös för en sån skitsak, mitt tankesurr är verkligen inga lågintellektuella insikter av högintellektuella metaforer, de e bara vanligt hittepå som jag svamlar istället för vargtimme, kul blire väl inte ens om jag säger att åtta glas e en sjöterm som kanske inte ens används båtvakterna längre, åtta glas lång var fyra timmars vaktpass ett glas för varje halvtimme, gå å lägg se nu, för snart är det åtta glas efter midnatt igen
och gryningspasset börjar om, gryningsvakten som är åtta glas lång, och jag är för grynig för att ta det å'

Mvh /db

6 december 2011, 04:59
Medlem
Det var ingen idé att gå och lägga sig, så nu måste jag vara uppe till ikväll. Då borde jag kunna gå och lägga mig vettig tid.

6 december 2011, 07:06
Medlem
dygdig barbar skrev:
CodeRedAlert skrev:
Nattens åtta glas.
Är det någon sorts högintellektuell metafor som jag inte har kännedom om? Varande mer lågintellektuell.

Och hur gick det här till nu igen?!
Förbaskat också.
:(

Sesså, inte bli sömnlös för en sån skitsak, mitt tankesurr är verkligen inga lågintellektuella insikter av högintellektuella metaforer, de e bara vanligt hittepå som jag svamlar istället för vargtimme, kul blire väl inte ens om jag säger att åtta glas e en sjöterm som kanske inte ens används båtvakterna längre, åtta glas lång var fyra timmars vaktpass ett glas för varje halvtimme, gå å lägg se nu, för snart är det åtta glas efter midnatt igen
och gryningspasset börjar om, gryningsvakten som är åtta glas lång, och jag är för grynig för att ta det å'

Mvh /db

Det var väl det jag trodde! Att det betydde något speciellt - en gammal sjöterm minsann till och med. Att få lära sig det var inte bara kul utan väldigt intressant också, ska jag be att få tala om för Herr Barbar.

Bortglömda ordstäv är faktiskt högintressant i min värld. :08:

Så vad var det i gryningsvakternas glas, inte alkohol väl?
Gryningsvakt låter väldigt romantiskt (även om det knappast var det alla gånger) och för tankarna till svunna tider då någon(vad kan det yrket ha hetat?) gick runt och manuellt tände på gatlyktorna och hästdroskorna dundrade förbi på kullerstensbelagda gator osv...

Förresten - med lågintellektuell syftade jag på mig själv, inte dina skriverier.

Nu är det natta för min del.

6 december 2011, 11:04
Medlem
Ähh Hundvakten snart åttaglas ... torra glas, annars skulle den jävla ökensanden klibba samman å ingen märka om glaset vänts, va'nura fö filosofiska ideer, copparna ha väl allti vure lite lågintellektuella å dessutom låghalta, iaf va' ja' hört känner ingen således inget att jämföra me, men en cop som erkänner utan förhör ? jahaja de' e de' som e en dålig cop då få ja be om ursäkt då å få väl lova heligt å dyrt å inte å gö åmmet.

Snart hundvaktens åttonde glas vänt, Gryningsvakten bytes ut mot det reglementsenliga Dagvakten, sådärja.

Mvh /db

7 december 2011, 05:01
Medlem
*hrm ... host* sex glas efter midnatt vända, glas N:o sju snart hända, och efter N:o åtta hundvakten till ända. Vaff vaffö Hundvakt här är det bara hunden som lurar.

Lykttändare var de som på landbacken skötte den romantiska belysningen , Lyktgubbar var ett sattyg med sina irrbloss varslandes eländes elände. elände kabelslut på kabellängd ...

Mvh /db

8 december 2011, 04:24
Moderator
Sju glas. Ostädad vind en kabellängd från taknock.

(Nå, inte fullt så illa, men man kan undra hur det kommer sig... och fyndigheten kunde jag ju inte avstå från.)

8 december 2011, 04:35
Medlem
Jaså timglas!

VARFÖR KAN JAG INTE SOVA FÖR?!

:05:

8 december 2011, 04:49
Medlem
Anima: Stackars dig!
Animus: Har du testat att vara vaken till nästa kväll när du inte kan somna?

Själv har jag problemet att jag inte kan gå och lägga mig.

8 december 2011, 05:42
Medlem
Jag har två alternativ att välja mellan:
1) Gå och lägga mig nu och sova till 15. Stanna inne.
2) Fortsätta vara vaken. Äta bullbiffar till frukost. Ta en promenad och en tupplur. Gå och lägga mig tidigare ikväll.

"Altnerativ" är ett roligt ord, men betyder inte riktigt det det var tänkt att betyda. /S

8 december 2011, 06:46
Medlem
Kära Animus, ja, det har jag testat.
Det slutar med att jag är tvungen att gå och lägga mig tidigt på kvällen och sover då till midnatt, vaknar, går upp för att borsta tänder mm. och kan sedan igen inte somna om efter det.
Det har hänt ett antal gånger nu.

Jag liksom slocknar efter middagen, halv sju.

Men idag ska jag försöka igen.
Har sovit kanske 2h inatt, lämnat barn till skolan och tagit en långpromenad hem i solen på isiga gator.
Nu ska jag INTE gå och lägga mig.

Undrar om D-vitamin skulle hjälpa?
Och kanske ljusterapi.

8 december 2011, 11:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 94  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.