Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Ingen ska tala om för mig att det saknas pengar.. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Ingen ska tala om för mig att det saknas pengar..
Ufo skrev:
Bild
Om man visualiserar att man själv satt vid det här bordet och skulle hattifnatttänka, hur lång tid skulle det ta innan man fick ett tantrum och gick bärsärkagång?

Själv skulle jag inte klara många minuter alls, högst 5 om jag var på gott humör.

Oh, jag skulle nog inte bli arg, jag kommer på mig själv med att sitta och fnissa och tänka på hur duktiga de måste ha varit när de sydde egna hattar på dagcentret. Osså fick de stjälva välja TYYYG Bild

Ja det minsann är tomten själv hans penis smakar karamell och är du snäll så får du smaka tomtekuk ikväll Bild
Ja, jag skulle nog börja nynna på lite könsrock för att få fart på tankeverkstaden. Dagcenterdaaance....

Men samtidigt tänker jag som chilehead, jag skulle inte gå in. För jag tycker att utvecklingsstörda är äckliga. Vill helst inte vara där de är. Även om jag är mäkta förtjust i mongoloider så är jag det endast på håll. Det är lyteskomiken jag gillar. Vill inte sitta vid samma nerdreglade bord som dem.

12 november 2009, 09:14
Medlem
http://www.kvp.se/nyheter/1.1778084/ano ... er-hattkop

Kommundirektören i Laholm, Kristiina Kosunen-Eriksson, som köpte tänkarhattar till kommunens chefer för 18.000 kronor, har nu polisanmälts för sitt hattköp. Enligt den anonyme anmälaren har kommundirektören gjort sig skyldig till såväl oredligt förfarande som trolöshet mot huvudman.

Kan direktörn gott ha!

13 november 2009, 18:37
Medlem
Underbart! Det är brottsligt det som skett. Det är lite som att köpa rosa toalettpapper för 60 kr rullen. Det kan man göra för sina egna pengar, åt sig själv eller som en present. Men inte när man köper in för jobbets räkning.

13 november 2009, 18:57
Medlem
Varför anonym? Borde det inte ge mer kraft åt en anmälan om man vågar står för den?

13 november 2009, 19:20
Medlem
Savanten Svante skrev:
http://www.kvp.se/nyheter/1.1778084/anonym-anmalare-polisanmaler-hattkop

Kommundirektören i Laholm, Kristiina Kosunen-Eriksson, som köpte tänkarhattar till kommunens chefer för 18.000 kronor, har nu polisanmälts för sitt hattköp. Enligt den anonyme anmälaren har kommundirektören gjort sig skyldig till såväl oredligt förfarande som trolöshet mot huvudman.

Kan direktörn gott ha!

Någon annan som stördes av att i princip allt stod två gånger i artikeln Först i bildtext, rubrik och fet stil
och sen i själva texten med någon menings tillägg?

14 november 2009, 01:27
Medlem
chilehead skrev:
Någon annan som stördes av att i princip allt stod två gånger i artikeln Först i bildtext, rubrik och fet stil

Har du missat att expressen äger KVP? Så är det nästan alltid.

14 november 2009, 01:50
Medlem
Ufo skrev:
chilehead skrev:

beror kanske på att jag inte läser exp/kvp/gt :ugeek:

15 november 2009, 02:02
Medlem
Ufo skrev:
Varför anonym? Borde det inte ge mer kraft åt en anmälan om man vågar står för den?

NÅNSTANS (minns inte var) stod det att denne tänkte träda fram i efterhand. Har ingen om vad det ska vara bra för. Är det aschberg som gör ett nytt program månne?

chilehead skrev:
Ufo skrev:
chilehead skrev:

beror kanske på att jag inte läser exp/kvp/gt :ugeek:

Låter som en bra ide! :) De där tidningarna är sällan bra.

21 november 2009, 15:14
Moderator
Anonym kan man ju redan sådär i allmänhet ha goda skäl att vara när man anmäler någon som har makt - kanske över en själv också. Vi får väl tåla oss och se.

Kan tyvärr inte tro att det blir prövat ordentligt, att eventuella skyldiga makthavare får adekvata påföljder eller att någon isåfall orkar bråka om det särskilt länge, för så brukar det ju inte gå till. Men bättre att få se än att inte ens få det, antar jag.

21 november 2009, 19:35
Medlem
Nu vill jag hitta en uppföljande artikel om det där, när folket reste sig och berättade för kommundirektören vilket praktpucko hon var!

23 november 2009, 06:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.