Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Man ska inte ropa hej...i förtid.

Har också fått ett bakslag. Ett steg fram, två bak.


2 december 2011, 16:55
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Själv gick jag två steg fram och ett tillbaka.


2 december 2011, 17:13
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Något liknande här *peppar peppar*.
Men då har jag knappt varit utanför dörren heller. :(


2 december 2011, 17:42
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Är det anis i lakritsglassen?

Ett tag var jag helt hooked på anisglass. Överhuvudtaget smaken av anis är helt oemotståndlig för mig i perioder.
Exempelvis de där engelska lakritsarna, runda blåa och rosa saker med knastrig överdrag av små korn...det tog många år innan jag fattade att de innehåller anisolja och att de därför är så goda.
Tydligen så har man anisolja i lakritsen i Finland så jag har blivit sakta tillvand genom modersmjölken och framåt...

Den okända anisfällan.
Det hör egentligen till min nya tråd om plötsliga insikter som bara drabbar en utan förvarning.


Nej, bara mjölk, grädde, socker, äggula, lakritsextrakt och guarkärnmjöl; allt utom det sistnämnda är ekologiskt. Min dagsform är f ö lakritsförgiftad igen. :? Den där glassen och René Voltaire är de skyldiga. Dottern i familjen som tillverkar glassen försökte en gång knycka min dåvarande man när jag var höggravid (fast då kände vi inte varandra), och nu förgiftar hon mig långsamt... Men den är ju så vansinnigt god! Och jag mår så bra av den ju! Först... Men när jag ätit för mycket av den inom en och samma korta tidsperiod, får jag först en mild allergisk chock och sedan högt blodtryck, sus i öronen och sprängande huvudvärk. Det är nog inte så bra... Men när jag sedan lyckas vända det, är jag pigg och energisk i flera dagar. Och tål att äta sådant som jag annars är överkänslig mot.

Så... lite lakritsextrakt på morgonen, under en begränsad tid och bara om man inte har högt blodtryck, kan eventuellt vara en hjälp att komma ur sängen. Och bra mot överkänslighet, när kortisolet väl har givits möjlighet att omvandlas till cortison (efter att glycorrhetinsyran som bildats av lakritsens glycorrhizinsyra lämnat systemet).

Hur som helst har jag börjat repa mig nu.


3 december 2011, 21:41
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Noterar att jag borde prova något med lakrits i. (Antar att mycket av det man kan köpa som påstås innehålla lakrits inte gör det...)


3 december 2011, 22:14
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Stämmer. Och halten av glycorrhizinsyra kan också variera rejält i lakritsextrakten. Lite knepigt.

Typiskt, nu måste jag gå och vara mamma igen, just som det börjar bli lite trafik här.


3 december 2011, 22:25
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Sover för mycket.


4 december 2011, 16:10
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Sover för litet så nu är jag pömsig ovanpå den vanliga tröttheten... ut och röra sig litet hejdå eller ännu vansinnigare segt. Hade till och med tänkt försöka medan det var ljust... :05:


4 december 2011, 16:16
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag sov bort dagsljuset.

Kanske behöver jag sova efter att ha varit sjuk, men då vore det ju bra om jag gick och lade mig lite tidigare än 5.


4 december 2011, 16:56
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Under en sten, trött och irriterad.


4 december 2011, 16:59
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron