Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
CodeRedAlert skrev:
Jag bad kycklingen om ursäkt och försökte visualisera dess liv och leverne medan jag styckade henne. Sedan tackade jag henne.

Det kändes rätt att göra.
Gör ni också sådant ibland?

När jag äter hästkött så brukar jag skratta mitt galna skratt samtidigt som jag tänker-"hämd,hämd HÄMD!!!"

2 december 2011, 18:21
Medlem
Zombie skrev:
CodeRedAlert skrev:
Jag bad kycklingen om ursäkt och försökte visualisera dess liv och leverne medan jag styckade henne. Sedan tackade jag henne.

Skulle om jag orkade. *dåligt samvete*
Köper sällan ens från djur som påstås ha haft ett någorlunda liv. Risken finns att mina ekonomiska marginaler ryker.

Varför ska ens mat ha haft ett bättre liv än en själv liksom?

2 december 2011, 18:22
Medlem
Axolotl skrev:
CodeRedAlert skrev:

När jag äter hästkött så brukar jag skratta mitt galna skratt samtidigt som jag tänker-"hämd,hämd HÄMD!!!"

:lol:

2 december 2011, 18:43
Moderator
Axolotl skrev:
Zombie skrev:
CodeRedAlert skrev:

Skulle om jag orkade. *dåligt samvete*
Köper sällan ens från djur som påstås ha haft ett någorlunda liv. Risken finns att mina ekonomiska marginaler ryker.

Varför ska ens mat ha haft ett bättre liv än en själv liksom?

För att jag kanske kommer att återfödas som någons mat? :02: (Eller bli? Än är inte det här livet slut.)

2 december 2011, 20:13
Medlem
Det är naturligt att bli mat.

2 december 2011, 21:02
Medlem
Jag har dessutom hyrt bostad hos snåla avskyvärda retarderade moderat ekobönder.
Därför känner jag ett visst förakt inför ekomjölk och ekologisk biff.

2 december 2011, 21:53
Moderator
Axolotl skrev:
Det är naturligt att bli mat.
Skak mat, som danskerne siger. God sammenfattelse af tilværelsen, synes jeg.

2 december 2011, 21:59
Medlem
Axolotl skrev:
:lol:
Helt plötsligt blev jag väldans nyfiken på historien som lett fram till den inställningen :10:

3 december 2011, 18:49
Moderator
CodeRedAlert skrev:

Strax innan jag slutade äta kött bad jag fåren i hagen på vägen hem till mig om ursäkt för att jag hade köpt kött av deras artfränder. Argumenten om att de i alla fall fått leva ett tag och gå fria och beta föll tämligen platt i åsynen av de oskyldiga lammen.

3 december 2011, 21:02
Medlem
Jag råkade köpa gula kiwifrukter, men var tvungen att slänga dem, eftersom samtiliga smakade ruttet - och det värsta är att jag tror att det är meningen att de ska smaka så.

3 december 2011, 21:04
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.