Ny tråd Svara på tråd  [ 51 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Varför är toleransen mot aspergervåld lägre idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Varför är toleransen mot aspergervåld lägre idag?
Jag lade fram gissningen att Hitler hade AS för flera år sen (när jag var ner nydiagnosticerad och tyckte mig se aspar överallt). Nu är jag inte lika säker, men inte lika intresserad heller.

Däremot tyckte jag teorin om hans och hans närmastes eventuella homosexualitet var hyfsat övertygande när jag läste den.

18 november 2009, 23:20
Avslutat konto
Inger skrev:
Jag lade fram gissningen att Hitler hade AS för flera år sen (när jag var ner nydiagnosticerad och tyckte mig se aspar överallt). Nu är jag inte lika säker, men inte lika intresserad heller.

Däremot tyckte jag teorin om hans och hans närmastes eventuella homosexualitet var hyfsat övertygande när jag läste den.

Till skillnad från dig vet jag hur det är att ha diagnos både som barn och i vuxen ålder och min uppfattning att Hitler hade AS har snarare blivit starkare ju äldre jag blivit. När jag var yngre trodde jag att alla utom jag med AS nödvändigtvis behövde vara synligt efterblivna nördar.

18 november 2009, 23:30
Medlem
Läkartidningen, Hade Adolf Hitler Aspergers syndrom?
PDF-fil.
http://www.lakartidningen.se/store/articlepdf/1/11854/LKT0917s1201_1204.pdf

19 november 2009, 02:57
Medlem
Och när vi ändå är igång med Godwins lag så kan vi ju alltid ställa honom inför rätta. :lol:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article31670.ab

19 november 2009, 03:05
Medlem
"Klonad Aspergare inför rätta". "Tv3 Ondska, producerar miniserie om Hitler och hans Aspergersjukdom".

19 november 2009, 03:24
Medlem
sugmundfreud skrev:
"Klonad Aspergare inför rätta". "Tv3 Ondska, producerar miniserie om Hitler och hans Aspergersjukdom".

TV3 behöver inte klona Hitler, de har Hasse Aron. Det räcker som straff.

19 november 2009, 03:28
Medlem
Josef3 skrev:
De största massmördarna genom tiderna har varit aspergare, Adolf Hitler t.ex.
Läst artikeln på LT och jag känner igen mig en hel del. 8-) Men jag har ingen AS-diagnos! Är inte så konstigt heller om det mesta som finns att läsa om honom är snedvridet.

19 november 2009, 04:00
Medlem
Ufo skrev:
Läkartidningen, Hade Adolf Hitler Aspergers syndrom?
PDF-fil.
http://www.lakartidningen.se/store/articlepdf/1/11854/LKT0917s1201_1204.pdf

Det där tyckte jag faktiskt var riktigt övertygande! AS + narcissism, alltså.

Kan livligt föreställa mig hans inte-helt-acceptabla kommentarer i sociala sammanhang och hur pinsamt det måste ha varit.

19 november 2009, 13:51
Avslutat konto
Jag är som Adolf Hitler men med en mjukare sida jag inte tror han hade. Har även mer självinsikt än honom. Med mig som Führer 1939 hade andra världskriget kunnat undvikas.

20 november 2009, 02:14
Medlem
På vilket sätt är du som Hitler, enligt dig själv?

28 november 2009, 15:53
Ny tråd Svara på tråd  [ 51 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.