Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Plockat trattkantareller två kassar blev det i slutet på november, och det svaga solljuset
värmde lite ute i skogen. Det fanns hur mycket svamp som helst, dom fattar inte att hösten
är slut verkar det som, ska försöka hinna dit igen till helgen och plocka vidare.
Hundarna hjälpte till genom att leka bland svampen så det flög trattisar runt omkring :D .

24 november 2011, 22:20
Medlem
Ufo skrev:
Lyckats skriva min önskelista till tomten.
Med lite tur kommer tomtemor och sprider glädje i början av nästa år. :D

Det skulle vi allihopa vara värda.

Höh? Vem kvoterade in en kvinna i jultjosan? Kommer hon från Da Nang och heter Lola?

26 november 2011, 15:10
Medlem
sugmundfreud skrev:
Höh? Vem kvoterade in en kvinna i jultjosan? Kommer hon från Da Nang och heter Lola?
Men tomten har väl alltid haft en fru vid sin sida.

26 november 2011, 21:19
Medlem
Jag har försökt hålla mig vaken genom att ge mig ut i dubbelstormen som blåste förbi på ett otillfredställande sätt (för att vara en storm) och så har jag plockat granris, snöbär, nypon och gjort en julkrans som nu hänger på ytterdörren.
Allt ovanstående i sällskap av barn.

Tänt första adventsljuset har jag också gjort.

27 november 2011, 21:40
Moderator
Lyckats vakna till och bli morgonaktiv med hjälp av en liten mängd koncentrerad lakrits (min nya strategi på försök).

Hämtat torr tvätt i tvättstugan.

Ätit fyrkornsgröt till frukost, på gryner som blötlagts sedan kvällen innan. Så gott det var!

Genomfört en shoppingrunda på IKEA på personlig rekordtid (jag är verkligen inte snabb av mig, men blev påskyndad hela vägen). Efter en timme var vi framme vid kassorna, och då hade jag handlat 4 olika lampor, timers, måttbeställda gardiner, en drake (tänkte jag kunde ha den som boa; andra sällsynta djur är ju populära att ha runt halsen), diverse prydnadskuddar, hängmappar till mitt arkivskåp, en gardinskena... och säkert något mer.

Lyssnat på "Temple of love" på repeat i bilstereon eftersom min bonusdotter älskar den (Det tar sig! :D ).

Adventsfikat.

Sovit i en och en halv timme.

27 november 2011, 21:59
Medlem
Sovit bort större delen av dagen.
Sedan tog vi en promenad och beundrade omgivningarna. Faktiskt bor vi helt gudomligt till, numera.
I allafall om man tar en liten promenad. ;)
Till sommaren har vi flera badplatser inom gångavstånd om man tänker sig att man går något lite längre än vad som är helt bekvämt...eller så tar man Nockebybanan.

Hur hamnade vi här egentligen? Det är nu fyra veckor sedan flytten. Känns som en dröm att vi tills nyligen bodde annanstans bland avgaser och flygplansbuller.

28 november 2011, 22:05
Moderator
Låter ju helt underbart. :D Blev det ett permanent kontrakt eller är det här bara nästa vilopunkt i hattandet?

Uträttat ärenden så att förkylningen-flunsan som har tröttat ut mig hela hösten ovanpå det trötthetssyndrom (?) jag redan har har fått ny näring igen. Så förbannat djävla less på det.

29 november 2011, 01:21
Medlem
Vi kommer att bo kvar här permanent.
Tills ett 100% tillfredställande boende ramlar över oss. :roll:

Ingen i familjen vill nog flytta igen på ett bra tag framöver, låter det som.
Utom jag.
I teorin.

Jag har tydligen ett ständigt behov av att boendeavancera.

Hittills idag har jag lämnat barn till skolan och kommit hem, ätit frukost och har nu en hel blank dag framför mig till klockan 15.00 då tvättstugan startar.
Det blir nog sängen om en stund.

Inatt kunde jag inte sova förrän timmarna innan uppgång. Tänkte gå upp och data men måste ha somnat ifrån den tanken ändå tillslut.
Följande ramsa plågade mig ett antal...timmar?
"Mun mummuni muni mun mammani
mun mammani muni mut."

:?

29 november 2011, 11:41
Moderator
"Min mommo min mamma... ... men", om inte jag och Google Översätt tar fel? En ramsa som "finns"?
Låter både mummutryggt och potentiellt hotfullt, fast det sista kanske bara är för att jag vet att sådana personer kan vara båda delarna...

29 november 2011, 16:20
Medlem
Min mormor kläckte fram/födde min mamma,
min mamma kläckte fram/födde mig.

Tror jag det blir.

Det är en feministisk ramsa. 8-)

Edit: Utan slang blir det "Minun mummoni muni minun mammani, minun mammani muni minut."
Flyter inte lika bra.

29 november 2011, 16:23
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.