Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Överbefolkningen 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Överbefolkningen
Bild

• 1 miljard – år 1804
  • 2 miljarder - år 1927
  • 3 miljarder - år 1960
  • 4 miljarder - år 1974
  • 5 miljarder - år 1987
  • 6 miljarder - år 1999
  • 7 miljarder - år 2011
Jag minns när vi var 4 miljarder, och snart är vi 8.

Jag tror jorden skulle må bra av mer infertilitet.

30 oktober 2011, 14:56
Medlem
Inlägg Re: Överbefolkningen
Hehe, kanske skjuta av lite folk istället :lol: . En kvot på fem pers åt alla, shotguns åt alla :idea: . Släng dig i väggen älgjakten.

30 oktober 2011, 15:45
Medlem
Jo, man borde nog inte bli förvånad när reproduktionstakten går ner. Jag skulle dock inte kalla nuvarande situation för överbefolkning. Tror att jorden klarar av fler människor men kanske västs "välfärd" inte är det mest hållbara.

30 oktober 2011, 22:17
Medlem
imorrn blir vi 7 miljarder. Grattis, jorden, och grattis, mänskligheten.

30 oktober 2011, 22:24
Medlem
Grattis köttindustrin. :07:

Man ska inte stirra sig blind på siffror.

http://gd.se/nyheter/reportage/1.382264 ... pa-varlden

31 oktober 2011, 02:55
Medlem
Ökningstakten har iaf minskat rejält, det någorlunda optimistiska uppslattningen om att det vänder mellan 9 och 10 miljarder kan nog slå in. Men jag tror inte antalet infertila är så avgörande, så länge som en stor majoritet är fertila är det nog andra faktorer som är mer avgörande. I de länder som har minskande befolkning brukar folk ha råd med fertilitetskliniker också.

31 oktober 2011, 10:09
Medlem
Själv är jag högst bekymrad över den extrema överbefolkningen på vår planet, vi klarar helt enkelt inte av att försörja så många individer. Då det är en både barbarisk, extremt riskfylld och högst oetiskt att ta ihjäl folk eller att starta krig för att minska överbefolkningen så ser jag det som nödvändigt att alla regeringar i världen måste följa det gamla kinesiska exemplet och införa reproduktionsbegränsning till ett barn/par. Om man absolut vill ta hand om ett barn tycker jag man i första hand ska adoptera eller ta fosterbarn.

4 november 2011, 23:42
Medlem
Kostymhippie skrev:
extremt riskfylld och högst oetiskt att ta ihjäl folk eller att starta krig för att minska överbefolkningen
Krig blir det ändå. Inte för att minska befolkningen, utan snarare för att det blir hunger.
Hungriga människor gör det mesta för lite mat.

5 november 2011, 00:06
Medlem
Har grubblat lite på det här, och frågan är om det inte är just överbefolkningen som kommer rädda jorden.

Vi kan inte bygga nya åkrar och erövra nya domäner nu. Vi är tvungna att få ett stopp på våldtäkten av vår moder jord.

Skulle vi inte haft befolkningsexplosionen så skulle ingen se när arterna dör.
Gaia har bara låtit oss få en topp för att de utdöende arterna inte skall dö i onödan.

23 november 2011, 17:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.