Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
Namnet Moderator 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Namnet Moderator
Ron Jeremy skrev:
så hackade jag företagets firewall hemifrån
............
Ett par månader senare ringde säkerhetschefen och frågade om jag ville ha jobb på säkerhets-
avdelningen
The old way :lol:

28 oktober 2011, 20:43
Moderator
Som moderator:

Vill bara säga att diskussion pågår i det här ämnet. (Separata moderatorkonton för att inte skrämma folk, och så vidare.) Flera medlemssynpunkter är fortfarande välkomna.

Den låga aktiviteten på forumet upplever åtminstone jag som litet oroande...

Tyvärr går det litet långsamt när den frivilliga personalen har ont om energi och/eller mycket annat att stå i samtidigt. (Det var ju en av anledningarna till att det blev så många moderatorer: inte att jaga stackars medlemmar med blåslampa, utan att det inte fanns någon som kunde ställa upp med fulla krafter, så därför fick det bli antingen flera på deltid eller ingen alls, och i det senare fallet inget forum.)

22 november 2011, 19:36
Medlem
@Zombie: den låga aktiviteten kan nog bero på flera saker, som höstmörker, julångest m.m. och sedan är
det ju inte så många som är så jätte aktiva, och har då några mycket att göra och några kanske mår dåligt
då blir det ju lite stiltje naturligtvis.
Kring jul och efter, när det vänder blir ljusare och folk har fått varvat ner över helgen, så blir det nog fart
igen så låt forumet puttra på lite sakta ett tag, det kommer igen ;) !

Här får du en Rumi :) :
"Everyone sees the unseen in proportion to the clarity of his heart, and that depends upon how much he has polished it.
Whoever has polished it more sees more — more unseen forms become manifest to him." - Jalal al-Din Rumi or مولانا جلال الدين محمد بلخى

22 november 2011, 22:22
Moderator
Tack, det var ett omtänksamt inlägg som jag blev glad av. :)
Och en Rumi är godare och varar längre än det mesta man annars kan förgylla sin kvällskvist med, så även denna gång.

Jo, jag inser också det där om jul och så vidare. Ville sända den där diskussionstrevaren ändå...

23 november 2011, 03:19
Medlem
Inlägg Moderator eller Medlem?
Gör nåt åt det här med Moderator och Medlem, jag vill veta vem jag pratar med, om en
moderator går in i en tråd och modererar eller pekar med hela handen då är det ju så,
eller hur? men om samma moderator senare går in i tråden med nya inlägg ska man då
tro att det är som moderator eller medlem? det går inte alltid att veta.
Även om jag är kaxig, irriterande och dryg så finns det trådar som jag inte går in i p.g.a.
just det.
Det är dags att sluta slingra sig med att "det är jobbigt att ha två konton :03: ", löjligt.
Ni modererar inte mycket, vilket är bra, så om ni loggade in med en vanlig användare så
är det ju inte så många ggr ni behöver byta till mod. Ni gör ju ett så bra jobb annars så
varför ska ni vara så jävla tjuriga och envisa när det gäller det här??????
Ni är ju fyra stycken! Dessutom Admin kan!!!!!!!!!!!
Jag kan argumentera med en mod men inte käfta emot, tycker det är fel, ni är ändå
ordningsmän/kvinnor, en vanlig medlem är det en helt annan sak.
Med tanke på att jag tycker så här vad tror ni nya som kommer hit känner? dom funderar
naturligtvis på vad dom får/törs/kan säga(med tanke på nyrekryteringen).
För att ta ett exempel som är som gjort för missförstånd, och obs! det är ingen speciell
moderator det handlar om utan ett grundläggande feltänk, systemfel.
http://www.aspieforum.se/viewtopic.php?f=5&t=3692
Jag missförstod det här och det slutade med onödigt tjafs och det finns mycket värre
exempel, men det här är kort och pedagogiskt.
Risken finns att det blir ett helgrönt forum....

Det här handlar inte om att rätta småfel!!!!!!!!!!!!

Detta inlägg tillsammans med påföljande inlägg flyttades från tråden Moderator eller Medlem?, eftersom de båda trådarna behandlade samma ämne och det är bättre att ha hela diskussionen på samma plats. /S

9 januari 2012, 08:59
Medlem
Inlägg Re: Moderator eller Medlem?
De har väl rosa rutor om de modererar. Annars är de att betrakta som moderator med lem. Eller utan lem.

9 januari 2012, 11:19
Medlem
Jag förstår inte riktigt...

9 januari 2012, 12:51
Medlem
Generellt är man mod om man använder sig av modrutan.

Fast jag förstår problemet.

Det har inte hänt än, men nån SKULLE kunna avsluta (och vinna?) en diskussion med en modsåtgärd.

Bra att ämnet kommer upp!

9 januari 2012, 15:14
Medlem
Savanten Svante skrev:
Det har inte hänt än, men nån SKULLE kunna avsluta (och vinna?) en diskussion med en modsåtgärd.

Det kan väl hända även om kontona delas upp - fast det kanske är lättare hänt utan uppdelning.

Jag tycker en uppdelning känns onödig. Jag har inte sett ett enda annat forum där moderatorerna har särskilda konton för moderering och jag har heller inte sett ett enda annat forum där det uppstått problem på grund av det.

Är det här forumet och dess medlemmar verkligen så speciella/känsliga/etc?

9 januari 2012, 15:26
Medlem
Ni käftar inte med mig eftersom mitt nick för tillfället står att läsa med gröna bokstäver?

Ah!
Vilken lycka.
Oinskränkt makt.

:08:

Nejmen...
Mjo, jag kan också förstå problemet.

*mödosam tankearbete pågår*

9 januari 2012, 15:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 63 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.