Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Tramadol inte längre narkotikaklassad 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Tramadol inte längre narkotikaklassad
Det här verkar ju vara för bra för att vara sant :D !!!! kan det här hända i landet Sverige
där allt är förbjudet och alla ska vara Velourmjuka :lol: .
Skulle vara bäst om läkarna var rådgivande istället för diktatorer, så att man själv kunde
välja vad man skulle stoppa i sig.
Bäst att handla på sig utomlands innan förbudssvinen täpper till det igen.
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article13917333.ab

11 november 2011, 19:20
Medlem
Inlägg Re: Tramadol inte längre narkotikaklassad
Hur blire om man får ONT sen då, om man har knarkat såndär ett tag?

-ja här får du en tablett mot det onda
-den hjälper inte!
-men du har ju DUBBLA dosen!
-det hjälper inte iaf!

11 november 2011, 20:10
Medlem
Savanten Svante skrev:
Hur blire om man får ONT sen då, om man har knarkat såndär ett tag?

-ja här får du en tablett mot det onda
-den hjälper inte!
-men du har ju DUBBLA dosen!
-det hjälper inte iaf!

Det riktigt bedrövliga är att 99 läkare av 100 inte skriver ut något fast man har ont så man spyr,
när jag krossade armbågen fick jag 2st Alvedon på hälsocentralen, det var ett hån, men dom tjatar om
beroende och vill hellre ha ryggen fri än att smärtlindra.
När jag kom hem från sjukhuset så blev det till att föra ett helvetes liv för att få ut recept på OxyContin
och OxyCodon, fick nästan hota med att riva stället. ;)
Men nu har jag skaffat mig bättre kontakter utomlands så jag får det jag ska ha. Jag hatar intensivt när
någon annan ska bestämma över vad jag gör med mig själv, hatar auktoriteter, hos läkare är jag alltid
i "fiendeland".

11 november 2011, 20:54
Medlem
Det är OCKSÅ sant.

11 november 2011, 21:08
Medlem
Jag har ett svagt minne av Tramadol efter mitt senaste katastrofala ryggskott för några år sedan.
Det slutade med att det inte var så roligt efter ett tag.
Det är allt jag kommer ihåg.

12 november 2011, 00:11
Medlem
Jag tror att du fick finska kodeintabletter och muskelavslappande av något slag.(man har olika medicinkultur i olika länder)
Det var jag som fick Tramadol.
Ganska äcklig tablett som ibland ger akut depression när den lämnar kroppen.
Men väldigt effektivt mot vissa sorters värk tillsammans med alvedon.
Mot muskel/spänningshuvudvärk/migrän/[triggerpunktsutlöst migrän?] hjälper det inte alls.
Då är det bara acetylsalicylsyra och koffein som funkar.
Det finns olika sorters smärta.
Jag känner att detta område borde utforskas.

12 november 2011, 14:12
Medlem
Jag käkade skiten i flera månader. Hoppade på kryckor och de enda gångerna jag begav mig ut så var det i princip för att handla mat. Kanske tog nån extra "för resan" men när jag la av med dem så kände jag ingen "akut depression". Däremot kände jag att jag ville ta mer än vad som var förskrivet per dag. Knappast pg.a smärtan. Den såg jag till skillnad från pillerna en mening med. Jobbigast var iofs när jag skulle sova men då gjorde dessa piller ingen nytta ändå, iaf längre än ett par dagar eftersom de gjorde mig slö och jag får svårare sömn om jag inte rör på mig under dagen. Tog längre tid för mig att läkas pga. att musklerna varit i vila så länge oxå, helst hade jag varit utan. Fick megapacket utan att jag frågade om det och så roliga piller kan man ju inte låta ligga orörda. Dessutom påstod häx-läkaren att de inte var beroendeframkallande, skrattade nästan åt att jag frågade. :01:

12 november 2011, 21:15
Medlem
Jag är väldigt positiv till att prova de flesta piller och mediciner, helst såna man blir kul av.
Gillar dock inte SSRI och närbesläktat skit, nä benso ska de va :D !
Dom bara ljuger om sitt beroende tjat, har aldrig mått dåligt av att sluta med någon medicin,
förutom alla SSRI då som det var ett elände att sluta med, fy fan :( !

Jo en gång var jag negativ till medicin, jag var på en fest blev grisfull och somnade, då
passade mina kamrater på att smörja in mig med nån kletig salva. När jag vaknade
låg jag bakom TVn med en matta som filt, kladdig och fullt med små jävla behållare som
kladdet hade legat i. När jag frågade vad dom hade gjort så sa dom små svinen att dom
hade smörjt in mig med värdens mammas östrogensalva, och det stod nåt sånt på behållarna.
Hur som helst så vrålskrattade dom och sa att blir man insmord med så där mycket
östrogen då växer det ut stora bröst och att jag skulle få pipig röst :evil: !

Jag var faktiskt rädd i flera veckor att jag skulle börja förvandlas :D !!

12 november 2011, 22:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.