Ny tråd Svara på tråd  [ 56 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Google+ 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Google+
Timeless skrev:
Tror jag inte faktiskt. Tvärtom så lär chromes sandboxteknik vara ett helvete att komma förbi.
Människor uppvisar dagligen prov på kreativitet, så nog faan kommer det spridas skit den vägen.
Blir väl som Microsofts Word där säkerheten ligger i en popupruta "Vill du verkligen öppna den här sidan?"
Svarar man nej så håller jag med om att det är omöjligt att komma förbi.
Och hur blir det med floran av webbläsare? Nätet skall faan inte begränsas av en massa patent o skit.

21 oktober 2011, 18:14
Medlem
Ufo skrev:
Timeless skrev:
Tror jag inte faktiskt. Tvärtom så lär chromes sandboxteknik vara ett helvete att komma förbi.
Människor uppvisar dagligen prov på kreativitet, så nog faan kommer det spridas skit den vägen.
Blir väl som Microsofts Word där säkerheten ligger i en popupruta "Vill du verkligen öppna den här sidan?"
Svarar man nej så håller jag med om att det är omöjligt att komma förbi.
haha men microsofts produkter är dåliga jämförelser imo.
Ufo skrev:
Och hur blir det med floran av webbläsare? Nätet skall faan inte begränsas av en massa patent o skit.
Det undrar jag med och som du är inne på lär ju knappast varken utvecklare eller användare begränsa sig till chrome. Ska bli roligt att se hur det blir.

21 oktober 2011, 18:29
Medlem
Att ni orkar, det finns ingen anonymitet på internet det spelar ingen roll vad ni använder
för webbläsare, operativsystem och .......
TANSTAAFL eller "There Ain't No Such Thing As A Free Lunch" mycket påstås vara "gratis"
på nätet men det är det inte, pengarna tjänas på bl.a. reklam, därför är data om vissa vanor,
intressen och beteenden säljbara, enkelt exempel.
Gilla läget eller dra ut nätverkskabeln, visst går det att vara anonym t.ex. köra genom "proxys",
hur många orkar trixa så? och vem säljer gratis-proxy företaget uppgifterna till?
Och förresten kan varje människa med lite tekniskt kunnande hitta er så fort ni kopplat upp
er och köra upp ett tomtebloss i röven på er, du lämnar alltid spår efter dig på nätet.

Höll på glömma det, allt som går okrypterat på nätet lösenord, användare, mail?
en snifferprogramvara+kunskap och du läser allt i klartext, föresten mycket av det
som är krypterat går att knäcka, handlar bara om datorkraft vilket går att köpa på nätet.

Det man kan göra är att vara medveten om vad man lämnar ut på alla sidor, och sprida
måttligt med info om sig själv.
Ok gammalt för vissa, men den som tror att nätet är nån sorts fri anonym
drömvärld, ojoj :roll: !
Det är som vanligt i denna jävla värld, pengarna som styr!
TANSTAAFL på er ;) !

21 oktober 2011, 18:58
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Och förresten kan varje människa med lite tekniskt kunnande hitta er så fort ni kopplat upp
er och köra upp ett tomtebloss i röven på er, du lämnar alltid spår efter dig på nätet.
Det är en viss skillnad på att lämna spår och att alltid gå omkring med en megafon.

Ron Jeremy skrev:
Det är som vanligt i denna jävla värld, pengarna som styr!
Tja visst, betalar du till mig och inte till andra företag så får du väll studera mina vanor.

21 oktober 2011, 20:44
Medlem
Till alla som är rädda för att Google ska spionera på er, https://joindiaspora.com/
ska vara nån sorts vetefan vad det kallas "kommunistfacebook" (skämt!).
Jag vet inte om dom myglar, smyger, spionerar, torterar eller gör nåt annat jävelskap som kan
få paranoian att blomma ut för fullt, vilket jag för övrigt högaktningsfullt skiter i för jag har skit
upp till näsan, är sjuk, trött, elak och le :evil:, det passar inte bra nu när jag skulle packa all
skit jag sammlat på mig inför flytten. Som om inte de vore nog så har jag släppt fan lös också....
Om jag ändå vore drängfull!!!!!!!!!

Om någon vill ha en inbjudan till det ovanstående så skicka mig en ospårbar mailaddress via PM
så ska jag förmedla en sådan, om jag är vaken och orkar, jag hatar alla sociala medier som finns.

OBS!! ospårbar var ett försök till skämt!!!!! :D

9 november 2011, 18:10
Medlem
Ron Jeremy skrev:
joindiaspora.com
Jaha det där får man titta närmare på.
"kommunistfacebook" :lol: bara jag slipper sälja min själ är jag nöjd :D

Såg att de försöker finansiera verksamheten med månadsdonationer runt 5$ så det är mycket möjligt de tänker på integeriteten.

Skall bli intressant att följa upp.

/Winston Smith

9 november 2011, 22:24
Ny tråd Svara på tråd  [ 56 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Som gäst saknar du privilegier.