Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Vad kallas den här parafilin?
Författare |
Meddelande |
Zombie
Moderator
|
Re: Vad kallas den här parafilin?
Hästfest, gäst, väst? Rest jäst, mest pest. Test präst näst bäst. Zest läst.
|
6 november 2011, 14:54 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
"Spelmannen drog fiol nnnjrrggh ur lådan och lyfte stråken högt mot söndagssolens kula. Då blev det fart på hästarna, de glömde Gud och hela världen" Fixade inlägget per Zombies direktiv. /S
|
6 november 2011, 15:15 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Nå, om jag får vara aspig så är det "fioln ur lådan". Ett numera, bland tätortsungdomen, bortglömt sätt att bilda bestämd form som möjligen kan leva kvar i ett uttryck som "gå till affärn" (eller ordet "stan", om man vill räkna det dit), men som för bara några årtionden sedan var helt i sin ordning även i skriftspråk när man ville markera lantlig- eller vardaglighet. (Om jag inte får vara aspig så är det också så.)
|
7 november 2011, 21:59 |
|
|
dygdig barbar
Medlem
|
I fjol gick jag med märrarna i hagen ...
|
7 november 2011, 22:45 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
aj aj med märrarna i hagen!
|
7 november 2011, 23:27 |
|
|
dygdig barbar
Medlem
|
Ja med märrarna i hagen
I år har märrarna sparkat mig i magen aj,aj, dom spark' mig i magen aj, dom sparkar i hagen
|
8 november 2011, 02:32 |
|
|
Zombie
Moderator
|
I fjol hadd jag assint nå märrar i stallet aj, aj, märrar i stallet assint märrar i stallet.
I år får det gå som det ärras i pallet aj, aj, ärras i pallet som det ärras i pallet.
|
8 november 2011, 02:58 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Postar om inlägget per Schueberirds direktiv. /ZNå, om jag får vara aspig så är det "fiolnnnjrrggh ur lådan". Ett numera, bland tätortsungdomen, bortglömt sätt att bilda bestämd form som möjligen kan leva kvar i ett uttryck som "gå till affärn" (eller ordet "stan", om man vill räkna det dit), men som för bara några årtionden sedan var helt i sin ordning även i skriftspråk när man ville markera lantlig- eller vardaglighet. (Om jag inte får vara aspig så är det också så.) Nej, det såg inte lika bra ut...
|
8 november 2011, 03:03 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Nu skrev du lite fel: Du menade förstås att skriva "affärnnnjrrggh" och "stannnjrrggh", men glömde det i villervallan.
|
8 november 2011, 03:05 |
|
|
nallen
Medlem
|
Villervalla? Det blir ytterligare en fiktiv boendeform att lägga till bland synvillor och luftslott...
kanske...
|
8 november 2011, 21:03 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|