Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Haha, jag hittade lite riktigt smör i kylskåpet: Nu blir det glamman :D

Svartvinbärsgelé och choklad? Hmmm... det känns inte helt klockrent.

Moccarutor med lite rom (dryckjommen alltså) i kanske kan falla herrn i smaken?

5 november 2011, 21:16
Medlem
Inget bakpulver, men däremot bikarbonat.

5 november 2011, 21:21
Medlem
Gelégrottor (syltgrottor, fast med gelé istället för sylt) skulle det kunna bli.

5 november 2011, 21:28
Medlem
Än så länge har jag bara anslagit en fest, det vill säga kungjort att glamman ska avgå stapeln.

5 november 2011, 21:32
Medlem
Det blev moccarutor och en skvätt rom i glasyren. Just nu svalnar kakan för att sedan täckas med glasyr och gluffas in i ansiktet.

6 november 2011, 00:08
Medlem
Jag lät moccarutorna stå glaserade i kylskåpet över natten för att låta glasyren stelna, men ikväll blir det kalas - och strax blir det provsmakning. Idag kanske jag går och handlar kokosflingor, så att jag kan garnera mina moccarutor.

Imorse när jag vaknade med min mentala baksmälla tänkte jag att det är lika bra att jag slänger allt, eftersom jag lär bli sjuk om jag äter upp alla själv, men jag kanske fryser in dem i stället.

6 november 2011, 15:39
Medlem
Dotter lärde sig idag att torkad svamp inte är lämpligt att steka som de är. :01:
Och jag behöver vädra.

6 november 2011, 15:49
Medlem
Bild

Det är nog ingen idé att garnera nu när glasyren redan stelnat, så jag skippar kokosflingorna (vilka inte fanns hemma igår när det hade varit läge att garnera). Innan intag ska denna enda stora moccaruta indelas i mindre moccarutor (den förökar sig medelst delning).

6 november 2011, 16:24
Medlem
Ufo skrev:
Dotter lärde sig idag att torkad svamp inte är lämpligt att steka som de är. :01:
Och jag behöver vädra.

Var dag en ny lärdom.

6 november 2011, 16:26
Medlem
En dotter har alltså RÖKT TRATTISAR :shock:

6 november 2011, 16:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.