Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Mobbingmongo :( Neurotyp-gris? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mobbingmongo :( Neurotyp-gris?
Innan diagnos så jobbade jag hårt med att få till en svennsontillvaro.
Det var lite av en dröm att få ha ett normalt liv.
Idag ser det ju helt annorlunda ut när jag reviderat vad som är normalt för mig, men visst har det funnits en tid när man försökt att klara av ett 7-16 jobb, umgås med människor osv.
Det är ju nästan så man skäms så här i efterhand.

17 november 2009, 04:01
Medlem
Pemer skrev:
Jag följde också Rederiet troget... kan inte ha missat många avsnitt... vad kul att det var så vanligt bland "oss"! :)

Jag med!! Var den enda svenska såpa jag följde, de andra var bara för dåliga. Gillade den verkligen och såg den oftast ensam eftersom övriga familjemedlemmar inte var intresserade. Fast det blev väl tramsigt mot slutet måste jag säga.

Numera kollar jag hellre Idol, Lyxfällan, Robinson och liknande, men inte Ensam mamma eller Bonde söker fru, nånstans går gränsen.

Nåt annat svennigt kan jag inte riktigt komma på förutom att jag kan kallprata och vara trevlig kortare stunder nån gång ibland. Skvaller blir det mest bara när man inte har något annat att prata om och jag har aldrig mått riktigt bra av det. Husvagnssemestrar har jag aldrig upplevt och inte saknat. Normal har jag aldrig velat vara.

17 november 2009, 07:02
Avslutat konto
Jag kollade också på Rederiet. Synd bara att de bästa karaktärerna, som Björn, försvann rätt tidigt. Slutsäsongerna av Rederiet var mest deprimerande och jobbiga. Bästa tiden var den där Per Morberg, Bengt Bauler, Regina Lund, Kim Anderzon m.fl var i högform, innan Prüzelius dog IRL, någonstans mitt i serien. Då var den så sjukt bra. Jag förlät dem dock aldrig för hur de slaktade Carl som rollfigur. Han blev bara nån slags spillra vilket jag hatade. Jag ville se honom ha en riktig comeback och manipulera skiten ur alla andra som han gjorde under seriens glansdagar. Men tyvärr blev inte slutet så.

Bästa karaktärerna i ordning måste bli:

Viggo

Björn

Carl

17 november 2009, 07:36
Medlem
Nej, bäst är

Tony

Gustav

Uno

17 november 2009, 13:31
Medlem
Josef3 skrev:
innan Prüzelius dog IRL, någonstans mitt i serien.

Ja just ja, "Reidar" dog ju. Men han dog i serien 2001 och IRL 2000, och serien lades ner 2002. (Reidariet 1992-2002). Så det var inte riktigt mitt i, även om det kändes så. Det brukar kännas så när en serie blir saboterad av att huvudrollsinnehavaren dör.

17 november 2009, 14:08
Medlem
Ja, det är fräckt att gå och dö när man har en så viktig roll i en serie.

Aspergerklubben protesterar.

17 november 2009, 16:03
Medlem
Eller hur, man blir ju besviken, gå och trilla av pinn mitt i min favvoserie :evil: .

17 november 2009, 16:22
Medlem
rdos skrev:
ford skrev:
Jag försöker ha en i grund och botten positiv livssyn och har som en av mina starkaste sidor att jag kan uthärda en mycket låg materiell standard, ensamhet och ickestimulerande arbetsuppgifter mycket längre än vad t.o.m. en stor andel av NT-befolkningen klarar av, enbart genom att se positivt på tillvaron, "gilla läget", tänka på vad man har, istället för vad man saknar, samt vara öppen, kreativ och ha förmågan att lyckas tänka ut div. nöjen och sysselsättningar/tidsfördriv i de allra flesta situationer och utan att det behöver kosta pengar.

Det enda som egentligen kan sänka mig är när omginvingen är grinig/negativ, eller beter sig nedlåtande.

-Dessvärre har jag förstått att detta är relativt unikt för en aspie. :(

Inte alls. Det låter väldigt bekant.

Jag tror, precis som rdos, att detta inte alls är unikt för dig och ett fåtal andra.

21 november 2009, 17:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.