Re: Vad tycker ni om detta?
Intressant redogörelse i inlägget ovan, och detta om "tåget" var klockrent. Jag, som inte är ett tåg IRL känner ändå igen mig i detta, så här känner jag på forum. Alltså jag kan nog ge ett tåg-intryck på internet för att jag gör sällan skillnad på folk. Alltså jag kan prata med människor som äcklar mig och sådär, alla får vara med i sann socialdemokratisk anda.
Detta blev väldigt tydligt när jag gick i skolan. Tjejer kan ju som bekant inte vara 3 och 3, då ska någon mobbas ut. Det där tyckte jag var så jävla löjligt. Jag blev aldrig den som mobbades ut. Nog för att jag kan ta mycket skit av ren obetänksamhet och oförmåga att reagera korrekt i realtid. Men blir jag det minsta utmobbad ur en grupp IRL tänker ju jag;
-
Aha, okej så ni vill inte vara med mig, fine, adjö. (Jo, också vill jag ju döda dem då för att de inte "ser" min eminenta personlighet, vet ej om detta är autistic rage girl eller någon personlighetsstörning).
Undantag har varit när jag behövt stalka folk pga bristande lokalsinne, när jag behövt deras hjälp. Då har jag svalt förtretet. Ren och skär skräck, jag kunde ju inte gå hem heller, speciellt inte om det var friluftsdag, då kanske vi var långt hemifrån så jag inte hade kunnat hitta hem ens. Mamma hade blivit arg om jag hade kommit hem. Skolk och sådant tolereras inte hemma hos oss.
Blir en autist någonsin ett mobbad påhäng om denne har fritt val? Har någon här blivit det, alltså tex hängt med en grupp, känt en utfrysta men ändå försökt få vara med?