Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Jag konfronterade min stalker 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Jag konfronterade min stalker
Han har hållit på och hängt efter mig och trollat igen på senare tid, så jag gick hem till honom igår. Tydligen bor han med sina föräldrar, 24 år gammal, men han har ljugit för hela stan att han bor själv och föräldrarna bor i inlandet. Han har även ljugit om sin AS.

Det som mötte mig var en skärrad, rädd liten lönnfet sak med päronarsle. Såg ut som sinnebilden av en amerikansk basement dweller som aldrig lämnar datorn. Jag sade hövligt åt honom att jag ville att han skulle lämna mig ifred och han stod där, kobent, skitig och ful och såg ut som en mansbebis till dagcentrare bakom sin morsa som stod i dörren, och skrek "jag vill att du lämnar mig ifred också!" som en barnunge. Jag fick intrycket av att vi kom överens om att lämna varandra ifred efter de ca två minuter som samtalet varade.

Det tragiska är dock att den lögnaktiga, fula lilla Gollumfiguren han är bröt sitt löfte några timmar senare och fortsatte sitt trollande. Jag förstår inte hur någon kan vara så depraverad som den "människan" eller vad fan man ska kalla honom. Han är vidrig.

Vad ska jag göra? Inte ens en IRL-konfrontation verkar ha hjälpt. Jag såg hans patetiska, oattraktiva uppenbarelse och fick en skymt av hans levnadsmiljö. Trots att han mer eller mindre kissade på sig när jag kom dit, och betedde sig som allt annat än värdigt och självständigt, verkar han leva så mycket genom internet att han helt tycks förtränga verkligheten. Han gömmer sig bakom trollpersonligheter och dyker upp enbart för att jävlas. Följer mig vart jag än går på nätet.

Jag är så less på det där genetiska avskrapet till fetto men vet ärligt talat inte hur jag ska bli av med honom. Några råd?

17 november 2009, 04:01
Medlem
Inlägg Re: Jag konfronterade min stalker
Kan du locka människan att begå ett lagbrott?
Ett litet polisförhör stoppar de flesta stollar som fastnat i en fjortonårings mentalitet.

17 november 2009, 04:22
Avslutat konto
Ufo skrev:
Ett litet polisförhör stoppar de flesta stollar som fastnat i en fjortonårings mentalitet.

Tror inte det. Skulle jag ta det längre med IRL-konfrontationer är det snarare jag som rent juridiskt försätter mig i en dålig sits. Han är så feg att han aldrig skulle begå ett lagbrott förutom skitsnack på internet och förtal/ärekränkning.

Fan, jag blir inte av med äcklet. Det är som att ha Gollum efter sig.

17 november 2009, 04:39
Medlem
Josef3 skrev:
Ufo skrev:

Tror inte det. Skulle jag ta det längre med IRL-konfrontationer är det snarare jag som rent juridiskt försätter mig i en dålig sits. Han är så feg att han aldrig skulle begå ett lagbrott förutom skitsnack på internet och förtal/ärekränkning.

Fan, jag blir inte av med äcklet. Det är som att ha Gollum efter sig.

Förtal och ärekränkning är straffbart.(Om den är enkelriktad)
Lyckas du vara tillräckligt giftig och få honom att avslöja dina personuppgifter så finns det tillräckligt för att driva en anmälan.
Lägger han dessutom in värderingar i dig så finns det goda förutsättningar.

Men att inte upprepa IRL-konfrontationer är nog en vettig inställning du har, det blir så lätt så fel.

17 november 2009, 04:46
Medlem
Josef3 skrev:
Några råd?

Sök vård för paranoia.

17 november 2009, 17:53
Medlem
Mats skrev:
Josef3 skrev:
Några råd?

Sök vård för paranoia.

På vilket sätt skulle en diagnos på paranoia, stoppa hans stalker?

17 november 2009, 19:23
Avslutat konto
Ufo skrev:
Mats skrev:
Josef3 skrev:
Några råd?

Sök vård för paranoia.

Det undrar jag också. Den här killen vi pratar om hade i April i år, efter att jag inte pratat med honom på flera år, startat sin egen projiceringsgrupp fylld med en massa lögner om mig, min familjs namn, adress etc. Efter det har han trollat och lusläst vartenda forum jag varit på och gjort hemsnickrade aspergerflummiga och verklighetsfrånvända analyser av "fascism" och annat baserat på det han tror är min personlighet.

Han ser ut ungefär såhär IRL och hatar troligen sig själv så mycket att han utvecklat ett tvångsmässigt behov av att projicera på mig:

Bild

17 november 2009, 19:49
Medlem
Vilken fin päronrumpa, ungefär den bilden jag fick upp för min inre syn. Har inga bra råd tyvärr. Ju mer efterbliven en stalker är, desto svårare är det att bli av med den. Personen blir liksom dumdristigt orädd på ett mycket knepigt sätt. Troligtvis kopplade han om till sin drömvärld så fort du hade gått därifrån.

17 november 2009, 20:02
Avslutat konto
sugmundfreud skrev:
Vilken fin päronrumpa, ungefär den bilden jag fick upp för min inre syn. Har inga bra råd tyvärr. Ju mer efterbliven en stalker är, desto svårare är det att bli av med den. Personen blir liksom dumdristigt orädd på ett mycket knepigt sätt. Troligtvis kopplade han om till sin drömvärld så fort du hade gått därifrån.

Ja, han pissade på sig men jag är rätt säker på att han gled in i drömvärlden igen där han är en mästerlig vetenskapsman, ett litterärt geni och en politisk frontfigur för framtiden, hemifrån pojkrummet, så snart jag gått. Så fungerar han. Han behöver de där lögnerna och projektionerna för att överhuvudtaget kunna leva med sin egen efterblivenhet.

Såna som du och jag, även om vi är rätt olika på många sätt, accepterar ju våran situation och kan t.o.m vara stolta över att ha en alternativ livsstil. Det är därför man lätt blir måltavla för självhatande små lönnfeta pojkrumsaspergare som måste avreagera sig genom att hitta "freaks" att skriva skit om på internet.

17 november 2009, 20:16
Medlem
Ufo skrev:

Jag tror inte på allt jag läser på internet.

17 november 2009, 21:30
Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.