Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Schueberird skrev:
Det är nästan till och med lite ohyfsat självupptaget att ta det för givet att bekanta håller reda på de egna barnens födelsedagar.
Medhåll.

31 oktober 2011, 01:47
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Schueberird skrev:
...skrivit bokstäver på ett papper i en grop i beckmörker i skenet av ett cykellyse...

Vad för bokstäver?

Hemliga meddelanden från ***** som byggt kontor på månens baksida.

31 oktober 2011, 01:49
Medlem
Ufo skrev:
Schueberird skrev:
Det är nästan till och med lite ohyfsat självupptaget att ta det för givet att bekanta håller reda på de egna barnens födelsedagar.
Medhåll.

Så här efteråt så känns det ändå att jag borde ha kopplat ihop två och två...
Hur många familjer slänger ihop halloweenpartyn åt nio-åringar bara för att?
Jag hade någon konstig tanke på att de här lite mer välbeställda familjerna kanske gör sådant...tidigt...och för att det är tredje och sista året som de går i samma skola allihop.

Klart det var födelsedagskalas egentligen men vi är relativt nyinflyttade och har ingen koll på barnen - rättare sagt - jag vet knappt fortfarande vilket barn hör ihop med vilken förälder och vilken klass de går i eller ens vad alla heter. Ändå är det en rätt liten skola.

Men det kändes riktigt dumt.
Dottern tog det hela med större ro.

Usch! Får fråga utförligt nästa gång.

Månens baksida är där Lilith bor...

31 oktober 2011, 02:07
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Hur många familjer slänger ihop halloweenpartyn åt nio-åringar bara för att?
Jag har.
När dottern var i den åldern så gick det inte ha födelsedagskalas, hon fyller på fel tid av året för det.
Så man kompenserade med halloweenparty. (Då fick hon iaff möjlighet att bjuda hem kompisarna och behålla sin plats i hierakin)

31 oktober 2011, 02:12
Medlem
Åh, okej!
Då kanske jag inte är så naiv och konstig och dum i huvudet ändå.
Och det stod faktiskt inget om födelsedag någonstans och alla barnen i skolan hade bara pratat om maskeraden osv. sa dottern efteråt.

Man kan ju inte veta allt. Och hon fick sin present.
Det kändes bara så hemskt att utsätta dottern för ett sådant missförstånd för att mamma är lite bäng och inte fattar bättre.

Men då tänker jag om då!

31 oktober 2011, 02:22
Medlem
Packat, packat, packat.

Hört på när sambon ringer tusen samtal till mobilföretag och bistått honom med relevant info, papper, skickat ett email i ärendet och ringt vissa samtal åt honom.

Nu om jag på att vi inte får pengar förrän på fredag.
Hade för mig att de skulle komma idag/imorgon.
Har även gått i tron att det är en allmän helgdag idag eftersom skolan och fritids är stängda men allhelgona är väl egentligen nästa helg?
Det måste vara studiedag av något slag.

Tvättstuga på gång, mer packning och allmän misär.
Skulle helst vilja ta en varm dusch (som vi inte har), krypa ner i säng (vilket inte hinns med) och sova (a big nono).

Tänk om jag ändå skulle ta och göra det?
Det finns fler i den här familjen. När ska man testa om inte i skarpt läge?

Godnatt.

31 oktober 2011, 14:37
Medlem
GODMORGON igen!
Nu ska jag packa några låder till och sedan blir det lunch.

Har nog överdoserat stilnocten. Men antingen exploderar jag av stress eller också hasar jag runt som en zombie (inte som Zombie utan som en annan zombie) och får lite saker gjorda och behåller ett valiumliknande lugn, koögon, dräggel i mungipan - och en artificiell snällhet.

Skål.

Det fanns el inkopplat i lägenheten vi flyttar till men jag har inte fått fram ett anläggningsid och orkar inte ringa fler samtal för att anmäla dit flytt. Betyder det att elen stängs av imorgon när vi flyttar in? Fast egentligen flyttar vi ju in dagen efter. Tänkte ta itu med det ...sedan.

Okej, godnatt igen.
Hav en strålande dag.

31 oktober 2011, 14:45
Medlem
Jag har eventuellt lyckats besegra den onde måbilizera försäljaren som vill att jag ska betala för en telefon som jag aldrig fick plus ett abonemang som jag inte heller har nyttjat.
Visste ni att man aldrig ska prata med försäljare som har ett jättebra erbjudande?
Nästa gång jag ser dem ska jag be dem att skaffa ett dragsspel och en mugg och göra ett hederligt dagsverke istället.

31 oktober 2011, 21:38
Medlem
Axolotl skrev:
Visste ni att man aldrig ska prata med försäljare som har ett jättebra erbjudande?
Ja, och det är något försäljare med jättebra erbjudanden får erfara när de tilltalar mig.

Idag har jag byggt klart mitt andra projekt med flytande krukor.
Sex småkrukor som flyter som de skall.
Härnäst blir att odla något i dem för att senare ta död på det med salt.

31 oktober 2011, 22:25
Medlem
Stilnocten var stesolid.
Sak samma - nu ska jag sova.

Grisfötter på er.

1 november 2011, 00:12
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.