Vet inte själv vad som är normalt, men läst nå'n artikel (minns inte var eller när) om Insomnia och problematik med sömn, där det förklarades för att inte vara onormalt men.. störande...för sin egen sömn... , har själv upplevt liknande fenomen...och då i samband med stress, Psykosocial oro m.m...
Senast för nå't dygn se'n ett djävla liv i skallen, men hu'n* snusade och snarkade på som vanligt och tycktes helt oberörd...själv så djävla van numera och vet att om jag inte gör nå'n analys av oväsendet så kommer snart... John Blunn' till undsättning och jag kan få en stunds vila trots larmet.
Brukar inte få så mycke kvalitet på sömnen men tillräckligt med vila för att de värsta spänningarna skall ge vika och övertröttheten minska.
När jag var yngre blev jag rädd, och oron ökade till epilepsiliknande anfall med elektriska urladdningar som både kändes, hördes och sågs
numera inte så ofta vilket är skönt, men när det händer tar jag mig i akt för vad jag kan göra, för att få meditativ avkoppling och då helst i skogen och nu med hu'n* till sällskap.
Mvh /db
(*hu'n är min Hund som jag av olika skäl inte vill outa)