Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Idag har jag tvättat gummistövlar naken :07:

29 oktober 2011, 21:16
Medlem
Schueberird skrev:
Idag har jag tvättat gummistövlar naken :07:

Bild

29 oktober 2011, 21:20
Medlem
Schueberird skrev:
Det var Har någon sett mig någon annanstans och Det finns gränser för vad jag inte förstår. Den sistnämnda föll mig inte i smaken (osammanhängande historier som jag inte orkade (eller kunde?) engagera mig i), men den förstnämnda var bra (där fanns det en kärna av sammanhang - och samtidigt ändå korta utflykter ut ur verkligheten, till vilket jag kunde relatera och dessutom påminde hennes språk i förstnämnda bok ibland om mitt eget (och det gillar jag ju - egenkär som jag är ;) )).

Jag trodde mig ha postat ett uppskattande svar till detta men den försvann tydligen när datalocket smälldes igen i förtid...
En Dåre Fri måste du ta dig tid att läsa också. I den boken finns en bit av den värld jag sett, refererat till och blivit upprörd över - innanför de stängda dörrarna. Bokstavligen samma.

Idag har jag varit på loppis medans barnet dansade och fyndat en blingblinggrej - en sorts mobil av "pärlor" som ska hängas upp och försköna mitt nya hem, ett par blommiga gummistövlar, överdragsbyxor och en lilasvart häxhatt. Sedan shoppade jag och dansande barnet två toppar varav en till Halloweenspektaklet imorgon. Därefter spökades dansbarnet ut i häxhatten samt häxsmink och...nej jag orkar inte ens berätta.
Vi inhandlade ett penntroll utan vare sig penna eller hål, ett par självlysande djävulshorn samt röd hårfärg i sprayform, missade en spökelsetävling, umgicks krystat och smärtsamt med andra föräldrar, kom hem och lagade mat samt packade fyra lådor.

På något sätt minskar inte grejerna fast man packar ned dem i lådor.
Förstår inte hur det här ska gå vägen?
3 dagar till flytt...eller två och den tredje är det ju begravning.

Är det inte jul också snart?

29 oktober 2011, 22:31
Medlem
Jag letade efter den, men fick nöja mig med de böcker som fanns på Stadens bibliotek.

29 oktober 2011, 23:06
Medlem
Idag har jag även klafsat omkring i diverse träsk, lyssnat på trädens sus i beckmörker, lyst på stora stenar, stått i en grop, härmat natten, haft lite tur, tagit kontroller, betett mig i trafiken, sett ett rådjur, blivit frustrerad, blivit nöjd, skrivit bokstäver på ett papper i en grop i beckmörker i skenet av ett cykellyse.

29 oktober 2011, 23:41
Medlem
Jag har även trängt igenom tät slyskog, ibland samtidigt som jag klafsade i diverse träsk.

29 oktober 2011, 23:56
Medlem
@Ufo:
Haha, fullt så naturistisk har jag inte varit.

29 oktober 2011, 23:57
Moderator
Tvingat i min ena katt mediciner (tassen var infekterad och inflammerad efter att han rivit av sig en klo i min andra katts päls). :(

Läst söndagstidningen, höströjt uteplatsen, tagit en rejäl skogspromenad, bjudit ena bonusdottern och hennes kompis på pizza och tittat på goth-kläder på nätet med dem.

Jag har fått min handi nu. Oh, vad jag gillar den!

31 oktober 2011, 00:21
Medlem
Incognita skrev:
Tvingat i min ena katt mediciner (tassen var infekterad och inflammerad efter att han rivit av sig en klo i min andra katts päls). :(

Stackarn. :(

Schueberird skrev:
...skrivit bokstäver på ett papper i en grop i beckmörker i skenet av ett cykellyse...

Vad för bokstäver?

Jag hade missuppfattat halloweenparty-upplägget som ena dottern var på idag. Det var egentligen födelsedagskalas vilket inte stod på inbjudningskortet eller förmedlades på annat sätt.
Dottern hade också fattat det som ett "vanligt" maskeradparty...så vi hade naturligtvis inte köpt någon present eller grattiskort och insåg vårt misstag först i trappuppgången bland de andra anländande barnen och deras presentpåsar...
Fy vad jag fick skämsångest. :(

Panikköpte present med mera under kalasets gång som dottern sedan överlämnade vid hemgång.
Grovt fall av bokstavstolkning - halloweenparty=halloweenparty.

:oops:

31 oktober 2011, 01:10
Medlem
Man förväntas alltså inte bara hålla reda på när man själv fyller år utan även när alla andras barn gör det!?

Jag vågar mig på en gissning att självaste Magdalena Ribbing hade gett dem en lättare sittopp angående missen att inte informera om att det faktiskt var ett födelsedagskalas. Det är nästan till och med lite ohyfsat självupptaget att ta det för givet att bekanta håller reda på de egna barnens födelsedagar.

31 oktober 2011, 01:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.