Efter att ha läst tråden "Har det här forumet blivit bättre på sistone?" så vill jag åtminstone
ifrågasätta varför moderatorerna kör på sina Mod konton när dom skriver som vanliga medlemmar??
1. Som Zombie skrev i ovan nämnda tråd, slipper jag leta på det?, att det borde gå att förstå
när ni skriver som Mod eller medlem, om röd ruta finns ja men annars inte alltid.
Det är ju två olika roller och det borde väll vi som aspergare förstå?
2. Varför inte skapa fyra moderatorkonton? t.ex Zombie M, CodeRedAlert M vilka är gröna mod
konton. Fördelen med detta är att när ett grönt konto dyker upp i en tråd så tittar man ju till och
funderar varför hoppar en moderator in i diskussionen, nu är det inflation det ser ut som ett forum
för moderatorer
. Så krångligt är det inte att logga in från två olika konton och skilja på rollerna
Admin klarar det så det gör ni också. Ett moderatorkonto skall användas när det behövs modereras
aldrig annars.
3. Nya ev. medlemmar som kommer in och ser att det ser ut så här backar gärna när de ser att det
mestadels är moderatorer som skriver, det känns inte lika lätt då, egen lång erfarenhet.
Jag tycker dessutom inte alls om när det kanske hettar till i en tråd att få ett surt, spydigt eller insinuerande
mothugg av en moderator, eller var det medlem
Förstå vad jag menar det är återigen fråga om olika
roller, jag säger
inte att ni är så där!!!
Eftersom ni är fyra rätt nya som moderatorer här så ser jag inte att det skulle vara någon katastrof för
forumet om ni lät era gamla konton återgå till vanlig medlemmar och istället skapa konton som jag
tidigare skrev.
Störd som jag är av mitt arbete inom datasäkerhet så är en av de viktigaste reglerna,
Använd aldrig
ett konto med mer rättigheter än du behöver för tillfället, den använder jag mig t.o.m. av hemma!
Jag tycker att ni kämpar på bra! det ska ni ha beröm för!!!