Re: Vad har du gjort idag?
Eftersom min bil har ett rasat hjullager så var jag tvungen att köpa ett nytt. Så jag fick lift av en kompis till en större stad i närheten med biltema så jag kunde handla ett. När jag väntade på att han skulle bli färdig med sitt så gick jag in på elgiganten och tittade lite på telefoner.
Jag har en Samsung blablaa smart phone med Android i och är trött på att google kollar var enda liten grej jag gör för att kunna rikta reklam mot mig. De loggar vart jag rör mig och vad jag tittar på för filmer på youtube och sparar mina sökningar med google. De har även koll på vilka jag ringer och skickar SMS till.
Väl inne på elgiganten så kommer det fram en stroppig säljare som vill sälja en telefon till mig.
- Tjena kan jag hjälpa dig med något? (jävligt "cool" attityd eller vad det nu ska föreställa)
- Jag vill ha en smart phone!
NU börjar säljaren bladdra om en massa lurar med android i som ska vara så jävla bra...
- Jag vill inte ha en telefon med varken android eller från apple eftersom de loggar vad jag gör. Jag vill inte bli loggad i syfte med att ge mig reklam eller för att bara vara allmänt jävla "marknadsundersökande" svarar jag han. Han ser helt konstig ut! Han börjar prata mer om android och hur bra de är och jag tar fram min lur och säger att jag HAR en android lur men att jag inte vill ha en sådan eftersom det är google som ligger bakom det. Eftersom google loggar var jag gör och vart jag är så vill jag inte ha deras system. Jag förklarar för han att jag är intresserad av personlig integritet och att jag tycker att storebror fasonerna har gått för långt nu så det får fan vara bra nu. Säger han ett enda ord till om android så går jag!
Han står nu helt tyst och är nog väldigt fundersam. Han börjar prata nått om apple och jag ger han svar på tal om att de loggar likväl som google och att jag inte är intresserad.
När jag går så ser han ut som om han ska börja gråta!