Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Bekläda sig utan att lämna hemmet - kvalitetskläder! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bekläda sig utan att lämna hemmet - kvalitetskläder!
sugmundfreud skrev:
En av anledningarna till att jag börjat ifrågasätta mina klädinköp är att någon i en diskussion om hygien sade att man kan ju vädra plagg, istället för att tvätta.
Njae vänta nu.
Vädra i all ära men, gå inte till överdrift bara. Att pressa en ide till sitt yttersta är lätt hänt för oss aspies. Så lite nyttig läsning.
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5948357.ab

14 november 2009, 19:43
Medlem
Haha, fy fan vad äckligt. Smutsbölder på rumpan. Nej tacka vet jag byta till rena kläder varje dag-regeln.

15 november 2009, 07:42
Medlem
Idén med att vädra och så vidare, inkluderar även "inte ha samma plagg varje dag". Annars börjar det ju lukta unket och förjävligt.

Och att byta underkläder förstås. Jag fattar inte, han med jeansen och smutsbölderna, struntade han i rena kalsonger? Och vad var det för smuts egentligen. Rengjorde han röven på samma sätt som jeansen?

15 november 2009, 10:56
Medlem
va! inga bilder? :?

15 november 2009, 14:07
Medlem
carl skrev:

På vad? Bölderna i röven?

15 november 2009, 14:10
Medlem
Solenoid skrev:
carl skrev:

På vad? Bölderna i röven?

Ja, vill inte bladet ha läsare?

15 november 2009, 14:11
Avslutat konto
Solenoid skrev:
Idén med att vädra och så vidare, inkluderar även "inte ha samma plagg varje dag". Annars börjar det ju lukta unket och förjävligt.

Och att byta underkläder förstås. Jag fattar inte, han med jeansen och smutsbölderna, struntade han i rena kalsonger? Och vad var det för smuts egentligen. Rengjorde han röven på samma sätt som jeansen?

Folk i allmänhet har ickevärdig skräphygien. De enda jag hittat som verkar ha min känsla för hygien är japaner.

17 november 2009, 00:19
Medlem
Skräphygien, ja det håller jag med om, folk har det.

Bölderna på mannens röv hade nog inte med rövsmör eller bajs att göra, utan kom nog från att jeansen är sträva, och således gnuggas smuts lätt in i huden från tyget. Ett halvår utan tvätt, det lär samlas en hel del hudavlagringar och soffsmuts i byxorna då.

Folk har lite sådan där "huhuh, luktar det inget så är det rent"-inställning. Gärna i kombination med ett undermåligt luktsinne. Jag ser den osynliga smutsen. Jag gör beräkningar. Beräkningar som bla säger att mina ullstrumpor skall tvättas efter tre användningar. Även om de inte luktar eller ser smutsiga ut.

17 november 2009, 03:12
Medlem
Kläder skall synas noga innan köp, så jag håller mig till butiker.
De skall vara hållbara och bekväma. Hur de ser ut bryr jag mig rätt lite om.
Bara de är diskreta och saknar en massa konstiga tryck.

17 november 2009, 03:55
Medlem
sugmundfreud skrev:
Bölderna på mannens röv hade nog inte med rövsmör eller bajs att göra, utan kom nog från att jeansen är sträva, och således gnuggas smuts lätt in i huden från tyget. Ett halvår utan tvätt, det lär samlas en hel del hudavlagringar och soffsmuts i byxorna då.

Men hade han alltså inte rena kalsonger emellan? Och det måste inte vara rövsmör jag tänkte på, utan även att det som gnuggats in från jeansen tvättas bort varje dag - om man tvättar sig.

Jag har svårt att tro på exemplet med rövbölderna, om han verkligen rengjorde sig själv och använde rena kalsonger, hur äckliga jeansen än var.

Citera:
Folk har lite sådan där "huhuh, luktar det inget så är det rent"-inställning. Gärna i kombination med ett undermåligt luktsinne.

Jag håller inte med (när jag jämför med de personer som jag har att jämföra med). Jag tycker att folk verkar tycka "stinker det inte tvättmedel" så är det smutsigt. Jag ser ingen som använder strumpor max tre dagar, snarare max en dag. Jag får nysanfall av dessa tvättmedelsnissar.

Den gemensamma slutsatsen är dock att folk inte tänker så mycket...

17 november 2009, 07:44
Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.