Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Kemikalier 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Kemikalier
Såg på Rapport 18.00 att det har gjorts en stor vetenskaplig undersökning av mammor
och barn angående diagnoser från Diabetes till ADHD, you name it.
Det finns sammband med alla jävla kemikalier som vi har fått i oss från t.ex mjukgörare
i plaster som gör att det kan bli fel på hela populationen, allergier och ja allt.
Det är ju därför dom som är gamla nu aldrig har allergier nästan, när dom var foster var
inte deras mammor proppfulla med kemikalier :evil: !

Världen är så jävla rutten!

17 oktober 2011, 20:29
Medlem
Inlägg Re: Kemikalier
Ron Jeremy skrev:
Världen är så jävla rutten!
Det är upp till konsumenten att avstå vatten på flaska.

17 oktober 2011, 21:13
Medlem
Det här är så intressant men jag orkar inte penetrera ämnet alls just nu.

Vadå vatten på flaska?

23 oktober 2011, 22:59
Medlem
Bild

23 oktober 2011, 23:01
Medlem
Ja-a, botten upp?!

Är det kemikalier i flaskvatten?
Ur miljösynpunkt är det ju superlöjligt att köpa vatten omsluten i plast när vi har produkten gratis i kranen.
Men förklara nu tack - är det eftalater och annat som...
Eller vadå? Kranvatten innehåller ju en hel jäkla massa kemikalier, psykostatika, hormoner och antibiotika mm.
Egentligen borde vi vara riktigt friska med tanke på det men det blir tydligen tvärtom.
Alltså minus hormonerna då.

23 oktober 2011, 23:35
Medlem
Vaxdukar, tallriksunderlägg, regnkläder, gummimadrasser och diverse barnleksaker som är till för barn att gnaga på är ju några exempel på ftalatkällor.

Nappar också. Golv med plastmattor.

Det är nog kört.

23 oktober 2011, 23:38
Medlem
Tror nog inte det är så nyttigt med alla plaster och liknande. Kan tänka mig att en hel del dricker vatten på plasta för att de tycker det är mer naturligt och då blir det ju lite lustigt. Mycket beror nog på folks övertro i renlighetshysterin. Schampo t.ex är nog rätt onödigt att använda men om man säger att man inte schamponerar håret till folk så tror de att man är en lortgris.. Visst, det kanske jag är men inte därför.

Citera:
404 gravida amerikanska kvinnor deltog i undersökningen och lämnade urinprov under graviditeten. Kvinnornas barn följdes sedan upp när de nått en ålder av fyra till nio år. Barnen fick genomgå intervjuer och beteendetester. Det visade det sig då att de kvinnor som hade barn med kognitiva problem som koncentrationssvårigheter, aggressionsproblem, asocial personlighet och depression, var de kvinnor som hade högst halter av dietylftalat i sitt urin.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6510823.ab

Min åsikt är att lite skit rensar magen, sålänge det inte är labbkemikalier, men jag skalar potatisen och skiter inte i köket ändå.

23 oktober 2011, 23:53
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Är det kemikalier i flaskvatten?

Mjuka flaskor, mjukgörare. Bli mjuk i skallen, drick flaskvatten!

24 oktober 2011, 00:51
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Vaxdukar, tallriksunderlägg, regnkläder, gummimadrasser och diverse barnleksaker som är till för barn att gnaga på är ju några exempel på ftalatkällor.

Nappar också. Golv med plastmattor.

Det är nog kört.
Eller så får vårt samhälle lära sig att plast är ondska.
För det är vad det är. Inte bara för sin egen hälsa.
Bild

24 oktober 2011, 01:51
Moderator
Timeless skrev:
Tror nog inte det är så nyttigt med alla plaster och liknande. Kan tänka mig att en hel del dricker vatten på plasta för att de tycker det är mer naturligt och då blir det ju lite lustigt. Mycket beror nog på folks övertro i renlighetshysterin. Schampo t.ex är nog rätt onödigt att använda men om man säger att man inte schamponerar håret till folk så tror de att man är en lortgris.. Visst, det kanske jag är men inte därför.

Citera:
404 gravida amerikanska kvinnor deltog i undersökningen och lämnade urinprov under graviditeten. Kvinnornas barn följdes sedan upp när de nått en ålder av fyra till nio år. Barnen fick genomgå intervjuer och beteendetester. Det visade det sig då att de kvinnor som hade barn med kognitiva problem som koncentrationssvårigheter, aggressionsproblem, asocial personlighet och depression, var de kvinnor som hade högst halter av dietylftalat i sitt urin.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6510823.ab
Sånt här får ju mig att tänka på den här hysterin mot "diagnoshysterin" som tydligen har blivit inne nu. Jag har inte orkat följa till exempel Aftonbladets kampanj, än mindre någon tillförlitlig publikation. Men förutom på den stora mängd okunniga diagnostiker och kanske ännu större mängd okunniga eller ensidiga debattörer som uppenbarligen finns, och alla de problem det fortfarande går omkring folk som har och så sannerligen inte "påprackas någon hjälp de inte behöver" med, kan ju inte jag låta bli att tänka på att en del av "överdiagnosticeringen" kanske återspeglar just nutidens kemiska och andra föroreningar, som ackumuleras, blir allt komplexare och interagerar med oss och varandra på sätt som är omöjliga att överblicka och som det stora flertalet människor som inte, vad de själva kan se, blir direkt handikappade av dem inte vill slösa sina pengar på att gräva i.

Vad jag har sett förut har det då inte varit någon som har tagit upp det på allvar. Alla har verkat blinda för det och bara intresserade av att få ner "patologiseringen". Huvudlöst märkligt, en av de frågor där jag har känt mig som den enda klarsynta i världen och faktiskt nästan varit beredd att tillskriva min AS det.

24 oktober 2011, 03:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.