Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Ekonom: "Europrojektet kommer att krascha"
Författare |
Meddelande |
Ron Jeremy
Medlem
|
Ekonom: "Europrojektet kommer att krascha"
***************** Personligen tror och hoppas jag på Eurons snara död, och att det sedan om några år bidrar till att EU spricker, Det skulle ha stannat vid kol och stål unionen skapad för att Frankrike och Tyskland skulle sluta med att starta världskrig. Inte fått växa till detta monster skapat av teknokrater och ekonomer utan förankring i verkligheten. De människor som aktivt drev Sverige in i EU medlemskap, bör betraktas som landsförädare och behandlas som sådana, Då de överlåtit makten över Sverige till just Tyskland och Frankrike.
|
23 oktober 2011, 13:10 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Re: Ekonom: "Europrojektet kommer att krascha"
De riktiga landsförrädarna är de som tagit över utan att arbeta för att införa demokrati i EU.
|
23 oktober 2011, 14:27 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Jag har aldrig sett EU som något demokratiprojekt, snarare tvärtom att se till att självstyret på sikt avskaffas. EU=Antidemokrati, Sverige lydstat åt tyskar och fransmän, tvi! EMU=Faller en faller alla, smart Låt oss starta en revolution och kasta av oss det hatade EU-oket!
|
23 oktober 2011, 20:22 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Förstår inte varför du är så kritisk. Tänk på allt bra som skulle hända när vi gick med. Systembolaget skulle bort, och vi skulle påverka EU till bättre miljö som att ta bort kvicksilver ifrån lampor. Och Azofärgerna försvann ju också.
|
23 oktober 2011, 20:31 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Haha! ja precis och det känns skönt att betala jordbruksstöd till frankrike t.ex. Så knäcker Grekland och Italien EMU blir det fest med tårta. Hade varit smartare att starta en nordisk union, Sverige, Norge, Island, Danmark, Åland och valda delar av Finland (där dom pratar finlandssvenska).
|
23 oktober 2011, 20:51 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Där så du något, varför odlar vi ogräs på våra åkerplättar för? Det skulle ju vara mycket bättre att ge dem lite överbliven potatis i utbyte mot mindre EU-bidrag.
|
23 oktober 2011, 21:02 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
En synnerligen bra ide, varför föreslår inte Borg det nu när han är där Fast jag skulle gilla kraschen, tjurskallig som jag är, härlig skadeglädje mot överheten! .
|
23 oktober 2011, 21:10 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Det har varit många ekonomer genom åren som kritiserat Euron. De flesta, oavsett vad de tycker om saken, är väl överens om att projektet är politiskt och inte ekonomiskt motiverat. Merkel gör med penningpolitik vad Hitler inte klarade med vapen, vi får se om det går "bättre" den här gången. Jag kan nog misstänka att det grekiska folket hellre skulle låta landet gå i konkurs, lämna euron och börja om från början med Drachmer. Räddningspaketet för Euron (inte för Grekland) verkar ju inte vara så populärt.
|
24 oktober 2011, 00:53 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Den kommer var inte orolig. Du har väl hunnit bända upp parketten, eller?
|
24 oktober 2011, 01:31 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Ja, det var ju just det. För du är väl fan inte så naiv att du tror att en överhet själv tänker betala för vad den ställer till med, RJ?
|
24 oktober 2011, 03:30 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|