Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Oj, talande dröm (?), Incognita!

Jag har haft en lång period utan drömmar eller med bara fragmentariska drömmar som flyr sin kos innan jag hinner fånga in dem.
Tråkigt.

Eller också har jag blivit så dement att jag glömmer bort att jag precis drömt...


18 oktober 2011, 22:31
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Under perioder då det bara är för mycket på alla plan, minns jag inte mina drömmar. Då har jag fullt sjå med de intryck som invaderar mig utifrån, och orkar inte dessutom vara lyhörd inåt.

Du kan nog lite på att dina drömmar finns där, tillgängliga, när du är redo för dem igen.


21 oktober 2011, 22:02
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jo, så är det nog!

Inatt drömde jag livligt igen men glömde bort det mesta direkt när jag vaknade.
Någonting om muterade katter och...?

Jag vaknade och var rätt surmulen redan då. Oklart om det var för att den behagliga drömmen avbröts eller om det var för att drömmen var mindre behaglig och i själva verket orsakade dåligt humör.


23 oktober 2011, 14:06
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag har drömt en massa om döda närstående de senaste dagarna, inklusive min första katt - drömmar som känts ovanligt verkliga. Så kom jag på varför. Det är ju den tiden på året. Som vanligt veckovill hade jag faktiskt inte tänkt på det. Av någon anledning har jag den här typen av drömmar varje år runt halloween och allhelgona.


31 oktober 2011, 00:14
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Vi var till en zooaffär i går och tittade på akvariumvarelser och söta kaniner.
Tydligen lämnade det bestående spår då jag drömde om ljuvliga undervattenskaniner därefter.


31 oktober 2011, 00:25
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Är det normalt att börja drömma i god tid innan man somnar?
Igår kväll när jag skulle sova så small det till ordentligt(som i krutladdning, PANG), tror jag väckte halva huset.
Ja så högt var det faktiskt.


2 november 2011, 22:41
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Hur kunde du väcka halva huset?
Vad pangade?

Jag har drömt om arkitektur, speciellt beundrade jag trappräcken som var extra skickligt och fiffigt konstruerade.
De var liksom snodda i flera olika färger och svängde vackert längs trappan. Det kändes otroligt skönt att låta handen glida längs dessa räcken.

:01:


14 november 2011, 16:45
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Ufo skrev:
Är det normalt att börja drömma i god tid innan man somnar?
Igår kväll när jag skulle sova så small det till ordentligt(som i krutladdning, PANG), tror jag väckte halva huset.
Ja så högt var det faktiskt.


Vet inte själv vad som är normalt, men läst nå'n artikel (minns inte var eller när) om Insomnia och problematik med sömn, där det förklarades för att inte vara onormalt men.. störande...för sin egen sömn... , har själv upplevt liknande fenomen...och då i samband med stress, Psykosocial oro m.m...

Senast för nå't dygn se'n ett djävla liv i skallen, men hu'n* snusade och snarkade på som vanligt och tycktes helt oberörd...själv så djävla van numera och vet att om jag inte gör nå'n analys av oväsendet så kommer snart... John Blunn' till undsättning och jag kan få en stunds vila trots larmet.

Brukar inte få så mycke kvalitet på sömnen men tillräckligt med vila för att de värsta spänningarna skall ge vika och övertröttheten minska.

När jag var yngre blev jag rädd, och oron ökade till epilepsiliknande anfall med elektriska urladdningar som både kändes, hördes och sågs :05: numera inte så ofta vilket är skönt, men när det händer tar jag mig i akt för vad jag kan göra, för att få meditativ avkoppling och då helst i skogen och nu med hu'n* till sällskap.

Mvh /db

(*hu'n är min Hund som jag av olika skäl inte vill outa)


14 november 2011, 23:55
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Ufo skrev:
Är det normalt att börja drömma i god tid innan man somnar?
Igår kväll när jag skulle sova så small det till ordentligt(som i krutladdning, PANG), tror jag väckte halva huset.
Ja så högt var det faktiskt.


Väldokumenterat är det åtminstone.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogic_hallucinations
https://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogi ... ons#Sounds
https://en.wikipedia.org/wiki/Hypnopompic


19 november 2011, 03:32
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det har smällt i min skalle också, riktigt högt.

När jag googlade på det hittade jag en otäck sida som påstod att min Kundalini-energi hade frigjorts. :?


20 november 2011, 15:13
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron