Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Google ska nog spärras HELT! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Google ska nog spärras HELT!
Jag har ett konto på youtube som jag haft i ett par år nu och det har inte varit några problem med det. Frid och fröjd med det...

Sedan har jag ett gmail konto jag var tvungen att skaffa för min mobiltelefon (android) och det har funkat bra det med.

MEN nu är det så att jag kan inte vara inloggad på google+ och youtube samtidigt. Anledningen är att det är samma skit nu sedan ett par år tillbaka. Skickade ett ARGT meddelande till google om det hela där jag även erbjöd mig att byta telefon och avsäga mig ALLT som har med dom att göra inklusive att redigera min HOST fil så INGET som går till google kommer ut från min dator. Nu jävlar är jag arg! Är det så jävla svårt för dom att fatta att folk kan ha gamla konton som de har haft sedan INNAN google blandade sig i saker och att det kan vara skönt att ha OLIKA konton till saker och ting på internet.

Jag är så in i helvete tokarg nu så det liknar inte nått! :05:

18 oktober 2011, 07:52
Medlem
Inlägg Re: Google ska nog spärras HELT!
jerico582 skrev:
Jag är så in i helvete tokarg nu så det liknar inte nått! :05:
Öppnar balkongdörren och njuter av det avlägsna åskmullret........ :D

18 oktober 2011, 08:48
Medlem
Starta "private mode" och logga in på ett av dem, förslagsvis youtube, så ska den sessionen använda sig av sina egna cookies. Finns även plugins/javascript till webbläsare som tar hand om liknande grejjer.

18 oktober 2011, 15:31
Medlem
Timeless skrev:
Starta "private mode" och logga in på ett av dem, förslagsvis youtube, så ska den sessionen använda sig av sina egna cookies.
Eftersom youtube är en annan domän så skall ingen webbläsare låta dem dela cookies.

18 oktober 2011, 20:10
Medlem
Ufo skrev:
Timeless skrev:
Starta "private mode" och logga in på ett av dem, förslagsvis youtube, så ska den sessionen använda sig av sina egna cookies.
Eftersom youtube är en annan domän så skall ingen webbläsare låta dem dela cookies.

Har inte testat det själv men sett att det tipsats om på diskussionsgrupper på google.

18 oktober 2011, 21:36
Medlem
Timeless skrev:
Ufo skrev:
Timeless skrev:

Har inte testat det själv men sett att det tipsats om på diskussionsgrupper på google.
hmm när du säger det så har jag reagerat på att youtube blinkar till i rutan för vad den läser in när jag loggar in på Gmail.

Om det är google som "hackat" ett sätt via javascript så är det en allvarlig sak.
Det där måste jag forska vidare i

18 oktober 2011, 23:43
Medlem
Jag ska inte behöva hålla på med en massa trixande för att det ska funka. Det har funkat innan och det ska funka nu oxå. Har de inte löst problemet så ska jag byta telefon nästa vecka när lön kommer in. Då blir det antingen en VANLIG telefon eller en Iphone. HATAR Itunes men hellre det än att bli knullad i r*ven av googles telefonstolpe! :05:

Vid närmare eftertanke blir det nog en ny telefon i vilket fall tror jag. Ska forska vidare i vilka lurar som INTE använder android...

20 oktober 2011, 03:18
Medlem
Du får bygga en av arduino + gsm shield!

20 oktober 2011, 15:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.