Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Incognita skrev:
Tagit 40mg-kapsel av ritalinet istället för att dela in förmiddagens ranson i mindre doser, eftersom 20mg-kapslarna har tagit slut.

Drabbats av plötslig insikt om hur detta påverkar mina tankebanor.

:shock:

Överseende, bitte!
Alltså, om det är det som har gjort dig så kvick och spirituell och sprudlande – även i allvaret – i förmiddag så kan jag ju konstatera en tveklöst positiv effekt av överdosen. Men, jag begriper ju hur sådant kan te sig från andra hållet och med alla andra effekter som står på kö för att vägas in. Ville bara säga det där första också.

6 oktober 2011, 15:18
Moderator
Så... vågar jag mig på att ta en andra kapsel nu då? Jag har ju trots allt haft det som förskriven dos, men känslan är lite som efter alldeles för mycket te. Sockerdricka i hela skallen liksom, och kaffedarr. Alternativet är djupdykning från hög effekt till ingen just som det är dags att hämta sonen från fritids. :?

Jag skall till sjukhuset imorgon för avstämning av dos, så då fixar det sig med förnyat recept på de svagare kapslarna.

6 oktober 2011, 15:48
Moderator
Nu har jag i alla fall tagit den, så det är för sent att avråda.

Så'nt här gör mig lite osäker på mig själv, vad som egentligen är min grundpersonlighet. Vägen från svartsyn via harmoni till hypomani blir plötsligt väldigt kort. Och snabb.

6 oktober 2011, 16:06
Moderator
Ja, grundpersonlighet... även det som kommer fram när man går på ohållbart övervarv har man ju hjärnceller till... och i förekommande fall vad som nu kan ligga bakom det materiella. Föreställer jag mig. Blir det en annan motor om man hittar ett drivmedel som gör den starkare? Fast sedan finns det ju flera skikt. Men vilken energinivå är den som hör till "grundpersonligheten"? Den man kan hantera, även om ens hanteringsförmåga är sjukligt rudimentär? Den som känns uthärdligt vilsam, även om man trängtar efter att kunna uträtta mycket mer? Den på ohållbart övervarv, men där man faktiskt får extra gåvor av humor, idérikedom, intellektuell skärpa, språklig förmåga?... ... (Happ. Där tog mina signalsubstanser slut. I och för sig konstigt att de räckte så långt idag. Kan inte du skicka mig litet?)

(... och hur många delar kan man byta ut utan att det blir ett annat skepp?)

6 oktober 2011, 16:18
Moderator
Precis!

Och... får man välja? Och vem är det i så fall som väljer? Kan man ha tolkningsföreträde före sig själv? Om nu motorn (motorerna?) råkar ha ett medvetande (eller fler), för att komplicera det hela ytterligare.

Måste till fritids nu!

6 oktober 2011, 16:27
Inaktiv
Hämtat hem 27kg i vikter från posten. Jag har blivit besatt av styrketräning. Nu har jag 140kg sammanlagt att leka med hihi!

Ska träna nu. Kör varannan dag. Det ger skönt med endorfiner!

Jag tränar naken vilket nog gör mig unik!
8-)

BildBild

6 oktober 2011, 19:54
Medlem
Idag har jag inhandlat en ny blomkruka och kletat i ett tätskikt på dess insida.
Den kommer bli mycket finare än den hink jag nu har min flytande kruka i.

11 oktober 2011, 19:15
Medlem
Ätit mat fjollat mig på nätet.

17 oktober 2011, 16:44
Medlem
Bland mycket annat har jag skrivit på ett nytt lägenhetskontrakt och beställt flyttbil.

Det har varit en dag fylld med tvära kast och med en mycket sorgsen underton.

18 oktober 2011, 22:24
Medlem
Tvättat håret. Och chattat med trevligt folk.

19 oktober 2011, 18:30
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.