Re: Juholt - Sanningens försvarare?
Oh no shit! Mycket begärt. Jag är nyopererad, sedan några timmar tillbaka. Anledningen att jag skriver så mycket är att de gav mig en adrenalinspruta för att minska blodförlusten.
Men eftersom intelligentian är samlad här och nu så kan vi väl spika ihop några teser? Det svåra är att EU bestämmer det mesta, but after my visit to Scotland I got the impression that you might me able to make some descisions of your own.
Jag vill:
- minska klassklyftorna, se till att de fattiga inte sover i kartonger på gatan, är tandlösa och medellösa. Utjämning alltså, så de rikaste måste tyvärr dela med sig lite.
- återställa socialförsäkringen. Verkligt sjuka ska ha en egen inkomst, tillräckligt stor att leva på enl. Human Rights.
- återställ A-kassan. Det ska vara billigt att vara med. Arbetarna ska ha de rättigheter de haft. Nu blir de allt rättslösare och allt mer utnyttjade på olika sätt. Återställ Arbetsmiljöverkets inspektörer och Arbetslivsinstitutet.
- förstatliga livsviktiga samhällsinstitutioner, t ex bör järnvägen vara statsägd, även apoteket.
- återställ "samhällsnyttan", bygg bort bostadslösheten via bostadssubventioner. Konkurrensen mellan byggfirmorna har inte funkat och priserna blivit så höga att allt fler får bo i tält. Gör som i Skottland: statsägda radhus, billiga, bostadskö i varje kommun, rätt att bo i lägenhet eller "shelter" för varje medborgare. Varje bostadslös, som ju anmäler detta till kommunen är räknad och åtgärder sätts in direkt. Socialstyrelsen har inte ens någon statistik över hemlösa. Vi har inggen kö att ställa oss i och den hemlöse ska så va för alltid verkar det.
- "Mitt" parti inbillar sig inte att marknadskrafterna är enbart goda och skapar ett gott samhälle. De måse tyglas. Säg inte att vi inte har råd för vi är väl ett av EU:s rikaste länder?
- Bekämpa korruptionen!