Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
...jobba.

Har inte råd att vara sjuk. :P
... säger den Osårbara övermodigt? Är det så illa? Du får väl något för att vara sjuk åtminstone?
Har det med boendeproblemen att göra?
Hur går det med boendestödet förresten?


8 oktober 2011, 17:36
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det där var fem frågor för mycket.
Jag har försatt hjärnan på sparläge och ber om att få återkomma.

Gonatt! :09:


10 oktober 2011, 00:35
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Kanske var dumt att ställa dem också. Du behöver nog dina krafter till viktigare saker än att svara på frågor. Sammanfattning, inte i frågeform: jag hoppas du är rädd om dig.

Godnatt :09:


10 oktober 2011, 01:00
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Måla källaren vit. Men reumatismen knackar på dörren. Mina knogar är svullna och handlederna kraftlösa. Orkar jag bära en 10 liters hink nedför en brant stege? Den som lever får se.


12 oktober 2011, 13:42
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Dags för nattamat.


14 oktober 2011, 04:15
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Nu finns fyra hinkar till på plats. Måla måla måla lalala :01: :02: . Ska gå ner nu och se hur långt farsan hunnit. Jag vill hellre måla väggar än tak.


14 oktober 2011, 14:16
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det låter som att källarjobbet går riktigt bra.


14 oktober 2011, 15:19
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Flyter fan på, alla tak målade två varv och alla väggar ett varv och påbörjat ett andra. Hinner nog färdigt innan fönstren kommer som är beställda. Men det behövs fler färgburkar 8-) . Betongen suger i sig som fan. Gått åt 60 liter hittills, men källaren är rätt stor 59 kvm.

Nu ska jag inte göra ett skit mer idag utöver att surfa, ge djuren mat och sova.


14 oktober 2011, 19:40
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Tummen upp för sugmund!

Jag ska fortsätta ringa tusen och ett samtal, bestämma om vi ska tacka ja/nej till en ny lägenhet (ångest!! Hur ska man veta?!), städa och börja packa på två ställen, ringa några samtal till.

Pressen är monumental. Fast inifrån mest.

Hur ska man veta vad som blir bäst i längden? Tydligen har jag alltför lätt för att måla upp katastrofscenarier och alltför svårt att tänka positivt.
Allt kan gå fel.
Erfarenhetsmässigt gör det ju mest det.

Eller?


17 oktober 2011, 11:41
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Tummen upp för sugmund!
Instämmer! Jag tycker det låter som om Sugmund lyfter sig i håret hela tiden just nu.

Och Koden med.
CodeRedAlert skrev:
Allt kan gå fel.
Erfarenhetsmässigt gör det ju mest det.

Eller?
Svar alt.1: Går väl i perioder det där. Och beror på ens förväntningar och allt det där som är så missbrukat av dumhetsreserven att man knappt vågar säga det. Det är ett hårt jobb att vara människa och tvungen att inte bara kämpa emot allts naturliga tendens till förfall och kaos utan dessutom vara medveten om det. Men jag tycker du verkar ha gjort ett djävligt bra jobb på sistone, och på väldigt tuffa villkor.

Svar alt.2: Kan ingen säga något klokt om det till mig också?


17 oktober 2011, 18:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron