Ny tråd Svara på tråd  [ 61 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
Vegetarisk mat 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vegetarisk mat
Ufo skrev:
Sugis, det är väl ingen som säger att ni vegetarianer är dåliga, eller gör något fel.

Jag har fått höra i 20 års tid att jag gör fel, fel, fel. Jag kommer få bristsjukdomar. DU ÄTER VÄL FISK???? Inte det heller? Fan du kommer bli blind, det där måste du sluta med innan du blir sjuk!!! Kött är ju gott, varför äter du inte det?

En norrlänning som inte äter älgkött - stor mobbingfaktor :lol: .

Jag är uppfödd på älgkött. Gillade det inte då, gillar det inte nu. För stark viltsmak.

14 oktober 2011, 14:11
Medlem
sugmundfreud skrev:
Men grisskött på bit tex fläskfilé, alltså det smakar ju urin och är segare än tuggummi. Går inte att äta!!!!
Medhåll. Gris smakar urin men blandar man det lika delar chili så brukar det gå att äta iaff.

Bättre med nötkött, det hörs ju på namnet att det är anpassat för en nöt som jag :D

14 oktober 2011, 14:22
Medlem
Jag skrev tråden helt enkelt för att jag var nyfiken, om man är vegetarian och varför?
e.x. vad äter man till potatisen och ärtorna?
Att sedan Disney syndromet är utbrett i städer är ju allmänt känt.
Känner inga vegetarianer närmare därför var jag nyfiken. Jo jag kände en han åt endast
bananer, han är död nuBild.
Alla äter självklart vad de vill, jag är nyfiken inte ute efter att reta någon!!!!
Skulle aldrig tvinga på någon korv ;)

14 oktober 2011, 20:25
Medlem
Bild

Den innehåller nog i grova drag lika mycket kött som

Bild

och liknande korv.

Tacka vetja jugoslavisk korv. Dom vet att det ska vara både kött och kryddor i korv!

14 oktober 2011, 21:42
Medlem
Dogge förstår inte Sugis!

14 oktober 2011, 21:43
Moderator
Fläskkött luktar urin, helt klart. Åtminstone det som folk åt bredvid mig igår. Men det kände jag inte på den tiden då jag själv åt det.

Jag äter inte kött av just den anledningen att jag kan klara mig utan det. Så enkelt är det. Fisk däremot klarar jag mig inte utan. Min hjärna tycks ha en kronisk brist på fiskfett.

Det finns massor av god vegetarisk mat. Jag lider då rakt ingen nöd av den anledningen. Det som är trist är att jag numera är överkänslig mot så mycket (allt rött, allt starkt, allt tropiskt, citrus, och allt som innehåller histaminer); därmed faller tyvärr väldigt mycket god vegetarisk mat bort. Den saknar jag betydligt mer än köttet.

14 oktober 2011, 22:54
Moderator
Instämmer med Svante om korv och Incognita om vegetarisk mat. Jag saknar den kreativa och/eller exotiska vegetariska mat jag åt på den tid jag umgicks (i sådana kretsar). Det finns massor med goda rätter där man slipper patetiska försök att härma kött, och runt medelhavet (åtminstone söder och öster om) tycks man sedan gammalt ha en friare inställning än vi till om det måste finnas kött i en maträtt. Tyvärr orkar jag inte dra upp någon närmare beskrivning av maten ur minnet.

Men för min del känner jag mig väldigt konkret undernärd av att äta vegetariskt mer än någon gång ibland, och jag har inga reserver att ta av, är gravt energihandikappad ändå.

Fläsk luktar urin? Det kände jag inte ens när jag faktiskt försökte äta vegetariskt, och ändå har folk beskärmat sig över mitt luktsinne. (Kan det möjligen vara en såndär sak som man bara kan känna om man har en viss gen??)

14 oktober 2011, 23:23
Moderator
Det skulle kunna vara behandlingen av köttet som gör det. Det som så tydligt luktade urin igår var skinkpasta, och jag misstänker att skinkan var av det slaget som är fullt av nitrat eller nitrit, vilket det nu är.

14 oktober 2011, 23:28
Medlem
Det känns rätt skönt att läsa att fler än jag tycker att griskött i vissa former luktar piss.

Men bacon.. det vore svårt att undvara!

14 oktober 2011, 23:39
Moderator
Kan ersättas med kippers, om man nu inte klarar sig utan fisk. Eller med rökt lax i vissa fall. Eller ibland med soltorkade tomater (om man nu tål sådana).

14 oktober 2011, 23:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 61 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.