Ny tråd Svara på tråd  [ 61 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
Vegetarisk mat 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Vegetarisk mat
Idag har jag ätit maträtter enbart bestående av vegetarisk mat, det var hemskt,
men tvingade i mig eländet för att vara artig. Har ingenting emot vegetarianer
alla gör sitt eget val, och smaken är olika. Det var fint tillagad mat, t.o.m. något
som såg ut som korv men det var en lömsk förklädnad Bild mer låtsas kött fanns.
Efter att ha kommit hem ringde jag så fort som möjligt en kompis och efter älgjakten blir det
jaga vildsvin, måste ha riktigt kött.Bild
Förbaskat gottBild och inte har dom några extra kotor som framavlade grisar heller!

Bara en fråga hur står man ut med att leva utan att äta kött, är det p.g.a. Disney syndromet :?:

13 oktober 2011, 17:04
Medlem
Inlägg Re: Vegetarisk mat
Äter gärna vegetarisk, men köttet skall vara kött.

Ron Jeremy skrev:
Bara en fråga hur står man ut med att leva utan att äta kött,
Det undrar jag också?

Ron Jeremy skrev:
Disney syndromet
Vad är det?

13 oktober 2011, 17:10
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Idag har jag ätit maträtter enbart bestående av vegetarisk mat, det var hemskt,
men tvingade i mig eländet för att vara artig. Har ingenting emot vegetarianer
alla gör sitt eget val, och smaken är olika. Det var fint tillagad mat, t.o.m. något
som såg ut som korv men det var en lömsk förklädnad Bild mer låtsas kött fanns.
Efter att ha kommit hem ringde jag så fort som möjligt en kompis och efter älgjakten blir det
jaga vildsvin, måste ha riktigt kött.Bild
Förbaskat gottBild och inte har dom några extra kotor som framavlade grisar heller!

Bara en fråga hur står man ut med att leva utan att äta kött, är det p.g.a. Disney syndromet :?:

Stadsbo är ett mentalt tillstånd. Man kan också kalla det Disney syndromet.
Stadsborna tror nämligen att de flyttar ut i den naturromantiska, lugna och tysta naturen för att
kunna slappna av och komma bort från stadens stress. Men vad de missar är att det de kallar natur inte är natur.
De är av TV och media drabbade av "Disney-syndromet", När djur förmänskligas så vi i all välmening plågar dem...
djur ska fortfarande respekteras för vad det är, men "Bambi pratar inte".

13 oktober 2011, 17:43
Medlem
Ok, då är det ungefär vad jag misstänkte.

13 oktober 2011, 17:57
Medlem
Man får väl ätA VAD FAN MAN VILL SUCK MY BIG FAT SAUSAGE!!!!!!

Hur fan står man ut med att beklaga sig över vad andra äter?

14 oktober 2011, 13:50
Medlem
Är bara så jävla less på att bli betraktad som djävulens otacksamma hora till avkomma varje gång man tackar nej till den där gudförbannade fantastiska köttbiten som tydligen smälter i munnen.

Jag gav upp nyligen så nu äter jag kyckling, nötfärs och lite annat. Och jag får beröm! BERÖM!!!!!! (Det blir en del gemensamma middagar eftersom jag renoverar hus och är delvis inneboende hos brorsan dagtid, husvagn nattetid).

VARFÖR ÄR MAN EN DÅLIG MÄNNISKA NÄR MAN ÄR VEGETARIAN?

14 oktober 2011, 13:58
Medlem
sugmundfreud skrev:
VARFÖR ÄR MAN EN DÅLIG MÄNNISKA NÄR MAN ÄR VEGETARIAN?
Inget att bry sig om. De försöker smitta av sig sitt dåliga mående på en själv kanske. Själv funderar jag på att bli vardagsvegetarian. Käkar inte kött så ofta iofs men det låter bra.

14 oktober 2011, 14:03
Medlem
Sugis, det är väl ingen som säger att ni vegetarianer är dåliga, eller gör något fel.
Men för oss som är lite beroende av kött är det något som är svårt att få grepp om.

Jag äter gärna vegetariskt ibland. Men köttet klarar jag mig inte utan, det är inget som gör dig eller annan till dålig människa.

14 oktober 2011, 14:04
Medlem
Där jag bor är det ibland tvärtom. Vi är hemska mördare som mördar och plågar djuren för att vi ska få våran jävla korv på tallriken. Är den så god va?

Då är det trevligt att kunna påpeka att vegetarianens korv är mer omoralisk, för den kommer från israel, oavsett halten döda djur i den. :)

14 oktober 2011, 14:09
Medlem
När jag har fått i ordning huset och en liten hönsgård, då ska jag lära mig slakta fågel. Varje gång någon klagar på vegetarianism skall jag slänga upp detaljerade bilder på slaktprocessen.

Jag har ingen jävla bambiskada.

Det handlar om smak och konsistens. Kyckling kan vara gott. Påläggsskinka av god rökt kvalitet, gott. Men grisskött på bit tex fläskfilé, alltså det smakar ju urin och är segare än tuggummi. Går inte att äta!!!!

14 oktober 2011, 14:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 61 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.