Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Ufo
Medlem
|
Re: Sur hustru
Det finns också markanta skillnader. Vi anses inte idag skydda en grotta ifrån lejon, eller vara tvungna att gå ut o jaga dagens brödföda på samma sätt som då. Vilket gör kodens svar helt tidsenligt " Därför bör han förvaras i en bur och mjölkas på säd genom gallret." Ja, Sverige känns som stat 51. Är feminism en biologisk skillnad? Men ja, jag förnekar vissa "mäns" manlighet. På samma sätt jag förnekar Arklövs rena etniska svenskhet.
|
12 oktober 2011, 01:01 |
|
|
Ufo
Medlem
|
"Ut ur Afrika" säger ju att några Afrikaner flyttade norrut och fortplantade sig med Neandertalarna. Det kan ju omöjligt varit 10 ggr fler Afrikaner som kom än vad det fanns Neandertalare här på plats. Samtidigt så saknas gener från den centralafrikanska rasen hos oss. Ut ur Afrika teorin håller inte.
|
12 oktober 2011, 01:20 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Vad det handlar om är bara att man behöver enkla tydliga uppdrag. Kvinnorna har sitt biologiska som ingen kan ta ifrån dem, men männen behöver också ett kollektivt ansvar. Vad skall det vara nu när civilisationen rationaliserat bort våra gamla?
|
12 oktober 2011, 01:28 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Okej, nu börjar jag fatta vart du vill komma. Och det är en riktigt bra fråga. (Det finns forskare som hävdar att den avunden är en av de faktorer som ligger bakom kulturen med patriarkat och bara manliga skapar- och övergudar.) Samtidigt som man, fortfarande, och inte något som är givet för en man, måste vara medveten om att kvinnornas "enkla" uppdrag också har varit och är en förbannelse, även enligt vad många av dem själva upplever: att reduceras till bara sin kropp (hur roligt skulle det vara om man tänker sig in i det?); medan mannen, i frihet från ett sådant "enkelt" uppdrag, har fått vara den som har fått odla sin själ och sitt intellekt.
|
12 oktober 2011, 01:33 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Jag förstår faktiskt inte hur du tänker. Menar du att om sapiens och neandertal ligger med varandra, blir resultatet hälften-hälften och förblir så i all framtid? Så funkar det inte. Det kan gå rätt fort att oönskade eller oändamålsenliga drag selekteras bort, och dessutom blandas man ju med det stora flertal som inte har legat med neandertalare. Om det nu var så du menade, jag förstår som sagt inte. Inte det där om antalsförhållandet mellan afrikaner och neandertalare heller. Antalsförhållandet mellan sapiens och neandertalare i Eurasien spelar väl ingen som helst roll när det är så ytterst otroligt att vi skulle ha levt i ett och samma samhälle. Kontakter var säkert undantag, även de genetiska fynden tyder på det. De saknade generna har jag redan kommenterat.
|
12 oktober 2011, 01:43 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
*försöker komma på ett samband mellan sura hustrur, exilafrikaner och 100 subgrupper*
*ger upp*
|
12 oktober 2011, 01:49 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Det stora flertalet är just de där neandertalarna.(på den här sidan medelhavet) 10.000 Afrikaner + 100.000 Neandertalare kan inte ge 90% Afrikanska gener och 10% Neandertalsgener. Människan är en alldeles för social art för att kontakter skall kunna vara ovanligt. Finns vi på samma kontinent så samlas vi för att utbyta erfarenheter.
|
12 oktober 2011, 02:00 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Okej, du bygger alltså dina tankar på att sapiens och neandertal levde i ett och samma samhälle?
Om ja – kan du se att mina tankar går ihop utifrån tanken att vi inte gjorde det eller är det något som är oklart där?
|
12 oktober 2011, 02:03 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Ja. Jag förstod det vid ditt förra inlägg, inte innan. Du har rätt vid tiden innan vi möttes, men hur/vad anser/tror du hände efter att Afrikanerna hittade Europa? Flyttade Neandertalarna till hemlig ort?
|
12 oktober 2011, 02:11 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Jag ser samhället som ett flertal löst vandrande nomadstammar på samma kontinent. Utbyte av information och medlemmar borde ske på likartade sätt och helt ömsesidigt från båda parter.
|
12 oktober 2011, 02:15 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|