Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Sexism. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Sexism.
Jag har alltid haft föreställningen att det främst är kvinnorna själva som trycker ner kvinnan i kvinnorollen.
Då syftar jag på ett aktivt tillvägagångssätt.
Då majoriteten av alla fruntimmer försöker få alla andra fruntimmer att framstå som mindre värda.
Dels genom skitsnack, och dels genom att manipulera de andra kvinnorna till underordnande attityder.

Nu snubblade jag på en artikel som ganska tydligt visar att det är kvinnorna själva som står bakom en stor del av förtrycket.
http://www.aftonbladet.se/wendela/article12914052.ab

11 oktober 2011, 14:46
Medlem
Inlägg Re: Sexism.
Ja det vore ju onekligen bättre om folk "tryckte upp" varandra istället för ner.
Men det är skit att vi nu levande män får ta så mycket skit för det förgågna.

11 oktober 2011, 14:54
Medlem
Och varför värderar kvinnor sig själv och andra efter utseende eller andra företräden?
Vad bottnar det behovet i?

11 oktober 2011, 14:55
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Och varför värderar kvinnor sig själv och andra efter utseende eller andra företräden?
Vad bottnar det behovet i?
Jag har min egen evolutionteori om det där.
Kvinnan har en begränsad teoretisk gräns för antal barn. Därför måste hon vara expert på att finna bra gener.
Mannen har inte den teoretiska gränsen. Vi skulle kunna skaffa ett harem istället för att finna de rätta generna.

11 oktober 2011, 15:14
Medlem
Man ska förbli vid sin läst?
Kvinnor som fått avkomma alternativt fyllt 40+ ska ge upp och acceptera att de inte längre behöver behaga och tävla om männens gunst.
Men då ska männen veta att konkurrensen är stenhård. Bara de starkaste och mest lyckade får sina harem. Resten blir utan.

Helst ska vi dö runt 45-50 också. Helt onödigt för jätteproppen Orvar att bli äldre än så.

Jag tror att jag kommit ifrån ämnet nu.
Okej, hej.

11 oktober 2011, 15:48
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Kvinnor som fått avkomma alternativt fyllt 40+ ska ge upp och acceptera att de inte längre behöver behaga och tävla om männens gunst.
Tycker de allra flesta, speciellt kvinnor förändras och blir mindre benägna att delta i "tävlingen" efter de skaffat barn.
Som många säger, man finner viktigare saker i livet.(Jakten på bra gener är över)

CodeRedAlert skrev:
Men då ska männen veta att konkurrensen är stenhård. Bara de starkaste och mest lyckade får sina harem. Resten blir utan.
Javisst.

Eller som naturens gång. Kvinnorna får under hela sin fertila ålder den uppvaktning hon önskar.
Mannen får endast under sina glansdagar, men då av desto fler.

11 oktober 2011, 19:37
Medlem
Ufo skrev:
CodeRedAlert skrev:
Tycker de allra flesta, speciellt kvinnor förändras och blir mindre benägna att delta i "tävlingen" efter de skaffat barn.
Som många säger, man finner viktigare saker i livet.(Jakten på bra gener är över)

Vadå, är det över nu?
Det visste jag inte!

Är det här någonsorts allmän kunskap som jag missat? Skämtade ju bara...

Jaha.
Så vad brukar färdigförbrukade kvinnor ägna sig åt då?

11 oktober 2011, 21:33
Medlem
Färdigförbrukade kvinnor brukar ägna sig åt att passa upp på männen :04:

12 oktober 2011, 17:53
Medlem
Färdigavlade människor har jag hört talas om, men vad fasiken är en färdigförbrukad människa?

12 oktober 2011, 18:15
Moderator
En sorts sådan är det nog många kvinnor som känner till. Och många män också, från andra hållet. Hänger säkert klasar av dem på Flaskback. En kvinna som har arbetat och fött barn, eller bara levt ett tag, så att hon inte längre är "fräsch" och _behöver bytas ut_.

12 oktober 2011, 18:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.