Ny tråd Svara på tråd  [ 74 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Nästa
Sur hustru 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Sur hustru
Ufo skrev:
Ron Jeremy skrev:
Hur som helst så har jag fått göra avbön och krälat i stoftet, vad gör man inte för de små liven ;) , har dessutom
köpt presenter, parfym Mitsouko, vilken ska förpackas i en nyköpt såskastrull :D , hon brukar ha humor!
Vad hände med den andra kastrullen börjar jag undra :D

Du ser väl det sexistiska i det du gjorde?

Hehe den andra kastrullen finns kvar, och kan användas vid behov till både sås och såskopp :)
Sexistiskt vill jag få lite bättre förklarat, förstår det inte riktigt. Är det sexistiskt som rasistiskt
fast det gäller kön istället? eller är det mer sexistiskt=mansgris(fint ord!) eller något annat?
efter förklaring kan jag svara.

11 oktober 2011, 12:53
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Schueberird skrev:
Kom också ihåg att om du fixar disken, då får hon allt ta och "byta till vinterdäck eller bygga en altan" ;)

Men vi gör ju redan alla tre saker - dagligen.

RJ, presenter i all ära men en ännu bättre present hade varit ett enkelt schema för vem som ska diska/göra vilka hushållssysslor vilken dag (du ska försöka göra ungefär hälften).
Och sedan följa den...

Äh, dålig idé. Vem orkar följa ett schema.
Men du fattar principen.

Du och flera av er har rätt, det är själva principen att dela på jobb och saker som ska göras,
och vi har pratat och är helt överens, presenterna är bara roligt att ge att se henne glad.

Det är så här att under de år vi varit separerade så har jag blivit lite förvildad, har ju liksom
inte varit fråga om längre förhållande, utan att jag träffat ons med pkmhs sen smitit eller
försökt få iväg damen på morgonen, med vissa undantag.
Men efter alla år så känner vi varandra så bra så hon vet att meddelandet gått hem hos
mig och att jag har fattat(igen). Kommer säkert att klanta till det igen men det går sakta
framåt :D .

11 oktober 2011, 13:10
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Sexistiskt vill jag få lite bättre förklarat, förstår det inte riktigt.
Jag syftade på när mannen vill ha en piga som passar upp på en.

Nu tror jag INTE att du är sån, men just den här händelsen skulle kunna tolkas så.

11 oktober 2011, 13:46
Moderator
Ordet sexism myntades väl i engelskan, tror jag, just som en parallell till rasism. Men man ser det ibland på svenska också. (Jag tycker själv det är behändigt så länge man, precis som med rasism, tänker efter innan man använder (eller avstår från) det.)

11 oktober 2011, 13:48
Medlem
Zombie skrev:
Ordet sexism myntades väl i engelskan, tror jag, just som en parallell till rasism.
Så då betyder sexism att man bekräftar att det finns olika kön?
Tja då är jag väl sexist då :D

11 oktober 2011, 14:05
Moderator
Suck. Drev du dina lärare till vansinne? ;)
Jag tror de som myntade ordet syftade mer på aspekten att behandla folk orättvist på grundval av påstådd "ras" respektive verkligt kön.

11 oktober 2011, 14:22
Medlem
Zombie skrev:
Suck. Drev du dina lärare till vansinne? ;)
Ja :lol:

11 oktober 2011, 14:27
Medlem
Ufo skrev:
Ron Jeremy skrev:
Sexistiskt vill jag få lite bättre förklarat, förstår det inte riktigt.
Jag syftade på när mannen vill ha en piga som passar upp på en.

Nu tror jag INTE att du är sån, men just den här händelsen skulle kunna tolkas så.

Som du förklarar nu så kan jag enkelt säga nej sexist är jag inte men ett arsel ;)

@Zombie: sexist rasist jämförelsen är intressant för ingen människa är "bättre" än
någon annan hur de än ser ut, samma sak med kön, men! med den skillnaden att
vi är biologiskt olika, våra hjärnor är bevisat lite olika, naturen har gett oss vissa
skillnader och jag tycker det är synd att inte använda dessa skillnader till det som
är bäst, kom nu ihåg att jag inte har sagt att kvinnans hjärna är skapt för att diska,
städa, m.m. utan många avancerade yrken där organisera och göra flera saker
samtidigt är betydelsefulla t.ex, och sen har ju alla egen personlighet förstås.
Men jag anser att kvinnan bör sköta och ta hand om barn mellan 0-5 års
ålder så är naturen inrättad så har det varit sen vi flyttade hit från Afrika för, om det
är 25000 eller 100 000 år sedan, mamman behövs mer än mannen då även om han
naturligtvis bör om möjligt ta sin bit som förebild och ansvar.(tänkte på många ensamma mammor nu)
Jag kan ha fel i vissa saker jag skrivit det erkänner jag, men skillnader finns.
Och därför avskyr jag det könlösa samhälle som växer fram, se skillnaderna och se
till att människor blir säkra i sin könidentitet, lär dem att båda könen har lika värde
men faktiskt är olika, så slipper vi det grå tråkiga hen samhället som får mig att tänka
på Sovjet och KGB.

11 oktober 2011, 14:48
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Men jag anser att kvinnan bör sköta och ta hand om barn mellan 0-5 års
ålder så är naturen inrättad så har det varit sen vi flyttade hit från Afrika
Ut ur Afrika teorin är bara en teori.
Det finns fler lika trovärdiga teorier.

11 oktober 2011, 14:56
Medlem
Ufo skrev:
Ron Jeremy skrev:
sen vi flyttade hit från Afrika
Ut ur Afrika teorin är bara en teori.
Det finns fler lika trovärdiga teorier.

Var vi än kom från istället då :D

11 oktober 2011, 14:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 74 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.