Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Ron Jeremy
Medlem
|
Re: Sur hustru
@Schueberird Ja det är lätt hänt, fast jag tycker förstås att du var rätt oskyldig du var ju hembjuden på middag, då ska man väl inte behöva diska? Det hade jag aldrig låtit en gäst göra hos mig, tycker jag upplevt samma bemötande från kvinnor jag varit gäst hos, oavsett ålder. Hur som helst så har jag fått göra avbön och krälat i stoftet, vad gör man inte för de små liven , har dessutom köpt presenter, parfym Mitsouko, vilken ska förpackas i en nyköpt såskastrull , hon brukar ha humor!
|
10 oktober 2011, 21:04 |
|
|
nallen
Medlem
|
Men, om nu madame ville ha hjälp med disken borde hon väl ha kunnat säga det?
|
10 oktober 2011, 21:20 |
|
|
Zombie
Moderator
|
RJ, du kanske inte ska glömma att mer prosaiskt snacka igenom de där sakerna också, så att ni förstår varandra och kanske slipper krocka i fortsättningen? Bara avbön när man faktiskt tänkte, men tänkte annorlunda, är ju inte bra det heller. Eller en partner som kanske inte har gjorts uppmärksam på var den brister.
|
10 oktober 2011, 21:28 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Rätt åt dig! Så ska män tas. Kastrullen i huvudet och kniven i byxan.
|
10 oktober 2011, 21:39 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Jodå Zombie jag är nu upplärd i jämlikhetens konst(ädel vetefan om jag vill kalla den) t.o.m. jag har begripit att man måste hjälpas åt även med kvinnogöra. Kvinorna i Kaukasus har bättre uppfostran.
|
10 oktober 2011, 21:43 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Kom också ihåg att om du fixar disken, då får hon allt ta och "byta till vinterdäck eller bygga en altan"
|
10 oktober 2011, 22:01 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Vad hände med den andra kastrullen börjar jag undra Du ser väl det sexistiska i det du gjorde?
|
10 oktober 2011, 22:50 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Hehe, att köpa en ny såskastrull kan tolkas på olika sätt...
|
10 oktober 2011, 23:34 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Det är förvisso sant; jag brukar förstås själv aldrig förvänta mig att mina gäster diskar. Däremot hade det kanske inneburit att vår relation hade stärkts.
|
10 oktober 2011, 23:41 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Men vi gör ju redan alla tre saker - dagligen. RJ, presenter i all ära men en ännu bättre present hade varit ett enkelt schema för vem som ska diska/göra vilka hushållssysslor vilken dag (du ska försöka göra ungefär hälften). Och sedan följa den... Äh, dålig idé. Vem orkar följa ett schema. Men du fattar principen.
|
11 oktober 2011, 10:38 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|