Ny tråd Svara på tråd  [ 74 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
Sur hustru 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Sur hustru
Ibland begriper jag mig inte på kvinnor, idag hade hon lagat god mat som jag tackade artigt för,
sedan började hon diska, då jag inte hade annat för mig gick jag in och vilade i sängen en stund.
Jag kände att jag höll på att somna men tänkte på min hustru så jag ropade till henne "Älskling! när
du är klar med din disk väck mig så ska du få lite sex som belöning". Efter 30 s. var hon inne hos
mig och hällde en såskastrull diskvatten på mig :shock: arg var hon??
Är kvinnor i allmänhet sådär instabila? här försöker man vara omtänksam och romantisk, tacken
för det var att jag fick byta mina kläder och sängkläder under hot om kastrering :( .

10 oktober 2011, 16:19
Medlem
Inlägg Re: Sur hustru
Du skulle naturligtvis ha hjälpt henne med disken, men istället betraktade du henne som både piga och sexslav. Dessutom hade du mage att gå och sova.

Du som är så van att lisma in dig hos kvinnor, borde väl ha fattat det själv, förresten...

10 oktober 2011, 16:23
Moderator
edit: korsade Schubbe, som uttryckte det litet mera rakt på sak...

Kan hon ha väntat hon sig en naturlig arbetsfördelning tro? Hon lagar -> du diskar? Och var snabbare än vad hon kanske insåg och du hann med med att konstatera "han diskar inte, suck, då får jag göra det igen"? Och kanske utan att tänka på alternativet att låta det stå tills du diskade? Har ni snackat ihop er om sådant?

10 oktober 2011, 16:26
Medlem
Ja, och eftersom många kvinnor, särskilt i RJs generation(?), har fått hushållsansvaret itutat i sig sedan barnsben via könsrollerna går det automatiskt. Såpvattnet kan du alltså tacka könsrollerna för.

10 oktober 2011, 16:28
Medlem
Tänkte inte på det Schueberird och Zombie men ni har säkert rätt när jag tänker efter,
Men hon skulle ju få en belöning sen ;) .

Jo jag är nån sorts mellan generation tror jag könsrollsmässigt.

10 oktober 2011, 16:31
Moderator
Ron Jeremy skrev:
Hm, Don Juan confronts reality? Har inte vant sig vid förklädesbanden och sex som något man ömsesidigt förtjänar? ;)

10 oktober 2011, 16:37
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Tänkte inte på det Schueberird och Zombie men ni har säkert rätt när jag tänker efter,

Stackars RJ... ;) Om du åtminstone gått ut och bytt till vinterdäck eller byggt en altan medan frugan diskade, då hade du kanske haft en chans...

10 oktober 2011, 16:44
Medlem
Jag har förresten gjort ungefär samma misstag en gång för tio år sedan när jag blev hembjuden på middag till en tjej som jag var lite intresserad av. Jag insåg för sent mitt misstag :(

10 oktober 2011, 17:07
Medlem
Bild

10 oktober 2011, 17:35
Medlem
Schueberird skrev:
Jag har förresten gjort ungefär samma misstag en gång för tio år sedan när jag blev hembjuden på middag till en tjej som jag var lite intresserad av.

Det var förresten mer än tio år sedan. Det måste ha varit 11-12 år sedan.

Schueberird skrev:
Jag insåg för sent mitt misstag :(

Jag insåg alltså några dagar efteråt att det hade varit juste av mig att hjälpa till med disken istället för att gå hem.

10 oktober 2011, 20:33
Ny tråd Svara på tråd  [ 74 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.