Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
NU!

Jag menar det!

Nu vänder vi på bladet.

6 oktober 2011, 10:05
Moderator
Inlägg Visste ni...
...att det lär finnas en klubb för dem som alltid råkar titta på klockan när den är 11.11 och som därför av Uri Geller anses ha en ännu ej specificerad speciell mission i världen?

Undrar om det finns en undersektion i denna underliga underklubb för oss som råkar få för sig att posta sitt inlägg nr 1111 exakt kl. 11.22.

I så fall vill jag meddela herr Geller att jag förbehåller mig rätten att uttrycka viss skepsis till medlemskap, ifall han nu skulle råka läsa detta inlägg. Synkronicitet i all ära, men tiden är en social konstruktion och andra människor (de som har det där sjätte sinnet som brukar benämnas "tidsuppfattning") lär vara vanedjur.

Men inlägg nr 1111 är det. Bara så ni vet.

Vilka onödiga upplysningar känner ni för att bidra med här i avdelningen för värdelöst vetande (tråden alltså)?

Jag kan tillägga att Omajaderna klev upp på tronen 754. Eller om det var Abbasiderna. Vilka de nu var. Och hur det nu stavas. Och om det nu var före eller efter Kr. Avsnittet i SO-boken handlade om "Araberna" i alla fall; så mycket minns jag.

Och i den vevan var det några som gick över Gibraltar sund. 711 har jag bestämt för mig. Mitt minne vill få det till spanjorerna, men jag har ett vagt minne att någon förklarade för mig att detta var befängt förvrängt i mitt minne någon annan gång när ämnet av någon underlig anledning kom på tal. Någon som vill bistå med lite klarhet här? Anyone?

6 oktober 2011, 11:29
Moderator
Inlägg Re: Visste ni...
Och när jag ändå har er på tråden, råkar någon möjligen ha lagt på minnet de där hopparade meningslösa stavelserna man fick försöka lära sig minnas på gymnasiepsykologin (som illustration av omöjligheten i att lägga meningslös information på minnet)? Det retar min fåfänga att jag 17 år senare bara minns fyra av paren. :ugeek:

luj-fim
xaz-fep
jof-teb
sem-gok

Om ni minns dem, kan ni då posta de första stavelserna i resterande par? Jag är nyfiken på om jag med den triggern kan återkalla den andra halvan av paren. Jag har bara grubblat över det i femton år så gör er ingen brådska för all del. Störd? Jag? Vet hut! Bara lite tvångsmässig. Om jag får klarhet i detta kanske jag äntligen kan arkivera och magasinera dessa stavelser; case closed, må gallras.

Jag minns också att man antog att man i genomsnitt bara minns 4% av vad man lär sig i skolan. Jag hoppas att det är en faktoid. Annars är det en aning oroväckande vilka detaljer som har etsat sig fast i minnet. :?

6 oktober 2011, 11:54
Moderator
:shock:

Shit. Jag kan vara ett offer för posthypnotisk suggestion som genom post-posthypnotisk-suggestionsrelaterad frustration utvecklat en neuros som yttrar sig i tvångsmässigt postande av meningslösa inlägg post faktum.

http://mlilja.net/esoterik/hypnos.html

:lol:

Det vore en diagnos att lägga till meritlistan.

Fast det vore kanske meningslöst.

Vid närmare eftertanke tror jag att jag flyttar detta till nonsenstråden.

Post faktum.

Trådar sammanfogade under tillfälligt infall av sinnesavvirring.

6 oktober 2011, 12:18
Medlem
treeman skrev:
Bild

Awesome!!!

Jag vill äta knark!!!

6 oktober 2011, 15:01
Inaktiv
Incognita skrev:
.
Och i den vevan var det några som gick över Gibraltar sund. 711 har jag bestämt för mig. Mitt minne vill få det till spanjorerna, men jag har ett vagt minne att någon förklarade för mig att detta var befängt förvrängt i mitt minne någon annan gång när ämnet av någon underlig anledning kom på tal. Någon som vill bistå med lite klarhet här? Anyone?

Gå över??? Gibraltar sund? Det tar ju flera månader. Orka...

6 oktober 2011, 21:09
Inaktiv
Schueberird skrev:
Awesome!!!

Jag vill äta knark!!!

Kan jag få telefonnumret till din mamma alternativt mormor? Jag kan inte se på medan du håller på "sådär".

6 oktober 2011, 21:10
Medlem
treeman skrev:
Schueberird skrev:
Awesome!!!

Jag vill äta knark!!!

Kan jag få telefonnumret till din mamma alternativt mormor? Jag kan inte se på medan du håller på "sådär".

Okej:
0709-** ** **

(Fråga efter Bertils mormor, så vet de vem det är.)

Tar bort riktigt telefonnummer här och ur följande citat tills jag har fått klarhet i bakgrunden till att det postades. /Z
Inläggsskaparen hade visst tänkt ta bort det efter ett tag, men jag hann före. /Z

6 oktober 2011, 22:22
Inaktiv
Schueberird skrev:
Okej:
0709-** ** **

(Fråga efter Bertils mormor, så vet de vem det är.)

Det är för ditt eget bästa. Jag menar ju inget illa!
:02:

6 oktober 2011, 22:34
Moderator
Incognita skrev:
.
Morerna som erövrade det visigotiska (västgotiska) kungariket i Spanien. Och stoppades 732 vid Poitiers av Karl Martell (Hammaren) från att fortsätta in i Frankrike, men inledde den iberiska halvöns kulturella och intellektuella blomstringstid (även om inte heller goterna hade varit sådana barbarer de, som germaner, gärna framställs som).

6 oktober 2011, 22:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 313  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.