Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Nån som samlar på ölburkar? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Nån som samlar på ölburkar?
http://www.blocket.se/ystad/Olburkar_35 ... =23_11&w=1

Gratis, ba!

1 oktober 2011, 08:25
Moderator
Inlägg Re: Nån som samlar på ölburkar?
I Skurup utan botten. Uppskurna?
Skickas ej. Skulle behöva skuras upp isåfall?
Luktar skumt...

Fast nyfiken blir jag ju på ölburkssamlarbranschen. Har läst om någon samlare någon enstaka gång, men då har det ju varit vinklat mest som en lustig egenhet.

1 oktober 2011, 14:31
Medlem
Eftersom vi är ett helt FORUM fullt av lustiga egenheter så tänkte jag att nån kanske ville ha! :)

2 oktober 2011, 00:37
Medlem
Jag får stå över.
Mycket lustigt har jag samlat på, men aldrig på ölburkar utan pant.

Med pant däremot samlade jag en gång i tiden.
Det var på studenthemmet när jag och alla andra ungdomar började bygga en pyramid av de toma ölburkarna inne på mitt rum.
Vilket fick ett pinsamt slut när skolan skulle inspektera vårt boende och grannen sparkar upp min dörr för att varna att skolsköterskan kommer, och river pyramiden i farten.
Några sekunder senare kommer mycket riktigt skolsköterskan och ser hur hela mitt golv är full av toma ölburkar huller om buller.
Det var inte svårt att se vad hon tänkte, och det var ingen ide att ens försöka förklara.
Bara att gilla läget :lol:

2 oktober 2011, 09:53
Medlem
HJÄLP sjuksköterskan kommer!

Vad gjorde ni, förutom att samla ölburkar om ni är rädda för sjuksköterskan?

2 oktober 2011, 10:55
Medlem
Savanten Svante skrev:
HJÄLP sjuksköterskan kommer!

Vad gjorde ni, förutom att samla ölburkar om ni är rädda för sjuksköterskan?

Det var mer den vanliga hispiga NT-djungeltelegrafen.
Någon som inte hör till studenhemmet kommer och stör ordningen. Då blir en NT störd och virrig, och vet inte hur de skall hantera det.

2 oktober 2011, 12:22
Inaktiv
Jo nog fan samlar jag på ölburkar vettni. Men det är mer irriterande. De finns överallt i min lägenhet ibland, tills jag samlat ihop dom i små gulliga "plastpåsar".

Jag är en ofrivillig ölburkssamlare alltså!!
:geek:

6 oktober 2011, 00:51
Moderator
Det kanske är innehållet snarare än själva förpackningen som lockar? Burksamlande som biprodukt?

Själv är jag ofrivillig kompostflugesamlare. Tropts att jag av den anledningen gått mot mina principer och valt att avstå från kompost. Men ibland komposterar saker sig själva i väntan på bortfrakt.

6 oktober 2011, 00:56
Inaktiv
Incognita skrev:
Det kanske är innehållet snarare än själva förpackningen som lockar? Burksamlande som biprodukt?

Själv är jag ofrivillig kompostflugesamlare. Tropts att jag av den anledningen gått mot mina principer och valt att avstå från kompost. Men ibland komposterar saker sig själva i väntan på bortfrakt.

Biprodukter låter lite "B" men jag erkänner ju att burksamlandet mer är en så kallad "biprodukt" av att jag gillar pilsner. Jag är ingen som rotar i soptunnor efter en burk bärs av det där "helt för mig okända märker". Så är det ju.

Kompostproblemet har uppkommit på min diskbänk vid minst "några" tillfällen senaste tiden. Det är inte ens likt mig att låta en banan ligga och krympa och få grönt gräs även kallat mögel på sig. Jag älskar ju bananer och brukar ha dom i munnen.

6 oktober 2011, 01:02
Moderator
Tips: Melonskal är ett "no no". Om man vill slippa flugorna vill säga.

6 oktober 2011, 01:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.